رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور:

از ۵ هزار شهید ورزشکار کشور ۲۴۳ شهید متعلق به هرمزگان است

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۸:۰۷:۰۵
کد خبر: ۷۸۶۳۱۸
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور اظهار داشت: شهدای ورزشکار رشادت‌های بسیار زیادی در دوران دفاع مقدس داشتند و در این راستا ۵ هزار شهید ورزشکار تقدیم نظام اسلامی ایران که 243 شهید از این شهدا متعلق به استان هرمزگان شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ سردار داود آذرنوش در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای سازمان بسیج ورزشکاران کشورنیز رمانی در ژانر دفاع مقدس با نام «عشق فصل آخر»‌ اثر جواد افهمی در نمایشگاه فرانکفورت به زبان انگلیسی رونمایی خواهد شد که این اثر توسط دو مترجم ایرانی و انگلیسی با نام های ساجده اثنی عشری مترجم ایرانی و مایکل مک اروین مترجم انگلیسی کتاب ترجمه شده است.
وی ادامه داد: این کتاب درباره زندگی شهید اسماعیل اعلمی است که در سال 59 در رشته وزنه‌برداری قهرمان جهان شده و در سال 61 به شهادت می‌رسد.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشورافزود: همچنین این سازمان تفاهم نامه همکاری با وزارت ورزش و جوانان در راستای توسعه ورزش در کشور با محوریت برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های فرهنگی در حوزه ورزش را در دستور کار قرارداده است که امیدواریم با اجرای آن زمینه پیشرفت و توسعه ورزش و فرهنگ سازی بسیج در بین جامعه ورزش شکل گیرد.
رئیس ورزش بسیج کشور در این دیدار تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز ما بازوان وزارت ورزش و جوانان هستیم و همه باهم باید در این راستا برای اعتلای ورزش کشور تلاش کنیم.
مهدی میرجلیلی اظهار کرد: بحمدالله با کار انقلابی که در بسیج کشور اتفاق افتاده بیش از 3هزار سالن ورزشی در کشوراحداث شده است که 72 سالن ورزشی در استان هرمزگان نیز وسازمان ورزش بسیج در جهت تحقق منویات رهبری مبنی بر رشد و توسعه ورزش و ایجاد شور و نشاط در جامعه اقدامات موثری انجام داده است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم این زیرساخت‌ها می‌تواند به‌عنوان ابزار کمکی، کمک‌حال ورزش کشور در رسیدن به جایگاه واقعی خود باشدو توسعه ورزش همگانی یکی از اهداف مهم بسیج است که در این خصوص از ظرفیت سالن های موجود و پارک ها میتوان بهره گرفت.
رئیس ورزش بسیج کشور تصریح کرد: در جهت ایجاد شور و نشاط و ارتقاء سطح سلامت آحاد مردم در حوزه ورزش توانسته ایم خدمات بسیار خوبی را ارائه دهیم به طوری که در پایگاه های مقاومت برنامه های ورزش همگانی و کلاس های آموزش پایه را برگزار می کنیم که می تواند در بحث قهرمان پروری به جامعه ورزش کمک کند؛ همچنین با نهادها و دستگاه های ورزشی تعامل خوبی داریم تا در جهت توسعه ورزش کشور خدمات مناسبی رادر این راستا بتوانیم ارائه دهیم.
امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان در این دیدار اظهار داشت : بسیج برخاسته از دل مردم است و در تمامی عرصه کشور از جمله سازندگی و علمی و امنیت حضور موثر داردو در واقع بسیج برخاسته از مردمانی با اراده و معنوی است.
وی افزود: در این مدت حضورم با فرمانداران شهرستانهای استان نیز ارتباطات بسیار خوبی داشته ایم که برای زیرساخت های ورزشی کارهایبسیار زیادی انجام دادند.
امیاری اظهارکرد: در این مدت با 15 خانواده شهدای ورزشکار دیدار داشته ایم و در صدد برگزاری یاواره شهدای ورزشکار استان با حضور مسئولین عالی رتبه وزارت و استانی در بندرعباس هستیم.
وی یادآورشد: امکانات و فضاهای ورزشی سپاه و اداره کل ورزش و جوانان استان متعلق به آحاد مردم است و یکی از برنامه های مهم اداره کل ورزش و جوانان استان دیپلماسی ورزشی و میزبانی مسابقات ملی و بین المللی نیز در استان است.
گفتنی است در این دیدار سرهنگ صالحی مسئول بسیج ورزشکاران استان هرمزگان، عامری مدیر حراست اداره کل ، رضایی مسئول ورزش بانوان اداره نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز