مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:

۵۰ درصد نیاز آبی استان از طریق پروژه های نمک زدایی تامین خواهد شد

۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۹:۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۸۶۸۵۷
مهندس قصمی گفت: ظرفیت نمک زدایی از ده میلیون به ۲۳میلیون مترمکعب رسیده است که تاپایان دولت دوازدهم به ۶۷میلیون مترمکعب در شبانه روز می رسد که درنتیجه ۵۰ درصد نیاز ابی استان از طریق پروژه های نمک زدایی تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در مراسم افتتاح فاز نخست آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی بندرعباس گفت : در فاز نخست این پروژه ۲۰هزار مترمکعب معادل 230 لیتر بر ثانیه وارد مدار شد.

امین قصمی افزود: این پروژه بااعتبار۲۶۰میلیارد تومان اجراشده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط بارندگی استان ۵۹ میلی متر بوده است ویکی از بحرانی ترین شرایط بارندگی ها را داشته ایم، اظهار داشت:  حوزه آبریز استقلال و شمیل ونیان که تامین کننده آب بندرعباس است، هیچ ذخیره آبی نداشته که تلاش کردیم از ظرفیت ایجاد منابع ابی پایدار درکنار مدیریت مصرف وتقاضا استفاده نماییم.

فصمی افزود: اگر از ظرفیت آب‌شیرین کن استفاده نمی شد، در تامین آب جمعیت ۷۰۰هزارنفری با مشکل مواجه می شدیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ظرفیت نمک زدایی از ده میلیون به ۲۳میلیون مترمکعب رسیده است و تاپایان دولت دوازدهم به ۶۷میلیون مترمکعب در شبانه روز می رسد که درنتیجه ۵۰ درصد نیاز ابی استان از طریق پروژه های نمک زدایی  تامین خواهد شد.

وی خواستار حمایت دولت در رفع مشکل نقدینگی و تامین ارز دولتی جهت سرمایه گذاری در حوزه آب و احداث آب شیرین کن ها در استان شد.

فصمی اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت دولت تدبیر و امید، آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است؛ در این آیین معاون اول رئیس جمهور از مدیرعامل آبفای هرمزگان، سرمایه گذار و دست اندرکاران پروژه یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس با اهدا لوح تقدیر قدردانی کرد. 

 

نظر شما