مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان:

بازدید معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو از تاسیسات آبشیرینکن یک میلیون مترمکعبی و انتقال آب به استان های هرمزگان، کرمان و یزد

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۸:۵۹:۲۳
کد خبر: ۷۸۷۲۹۵
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان عنوان کرد: طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور با هدف شیرین سازی و انتقال آب به میزان ۶۵۰میلیون مترمکعب درسال درحال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ هوشنگ ملایی در حاشیه این بازدید توضیح داد: در فاز نخست شیرین سازی آب دریا حدود ۱۸۰میلیون مترمکعب در سال آب تولید می شود که ۱۳۰میلیون مترمکعب آن درسال به استان های کرمان و یزد انتقال می یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰میلیون مترمکعب آب آبشیرینکن در سال برای شرب استان هرمزگان استفاده خواهد شد‌ افزود: همچنین ظرفیت اجرایی در فازهای ۲و۳ این طرح، شیرین سازی وانتقال۴۷۰میلیون مترمکعب درسال است.

این مقام مسئول یاداور شد: این پروژه در دو بخش اجرا می شود که در بخش نخست آن آبگیری از خلیج فارس و شیرین سازی توسط شرکت مهندسی توسعه آب آسیا که ۱۰۰درصد سهام آن شرکت متعلق به شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس می باشد، انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اضافه کرد: بخش دوم نیز شامل ایستگاه های پمپاژ و خطوط انتقال از سایت شیرین سازی بندرعباس تاسیرجان، مس سرچشمه و اردکان یزد و چادملو حدودا به طول ۹۷۵کیلومتر است.

ملایی اظهار کرد: فازصفر و یک ایجاد آبشیرینکن با هدف تولید۶۰۰ هزار مترمکعب در روز آبشیرین از دریا در بندرعباس و ۱۵۵هکتار زمین تخصیص یافته با تکنولوژی اسمزمعکوس اجرا می شود.

وی بیان کرد: حجم سرمایه گذاری ارزی این طرح ۳۸۵میلیون یورو  و ۹۲۴۵میلیون ریال و کل حجم سرمایه گذاری ۲۷۵۰۰میلیارد ریال است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در پایان خاطر نشان ساخت: مشاوران این طرح ILF اتریش، هندسه پارس(مشاور همراه) ، آب و محیط خاورمیانه (مشاورهمراه)، ستاره صنعت پردازان و مهندسین مشاور راهنما صنعت ایرانیان می باشند و طرح داری مجوز سازمان محیط زیست است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز