برگزاری هشتمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان پارسیان

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۰:۰۳:۳۰
کد خبر: ۷۸۷۸۶۳
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، هشتمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان پارسیان در سال جاری با حضور مهندس جاسمی معاونت فرمانداری شهرستان پارسیان و سایر اعضاء تشکیل گردید

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ در این جلسه مهندس رخش خورشید رئیس اداره منابع آب پارسیان به عنوان دبیر جلسه گزارشی در خصوص مصوبات قبلی شورای حفاظت، وضعیت منابع آبی و دشت های شهرستان، پلمپ چاههای غیر مجاز  و چاههای مجاز دارای تخلف، شناسایی و برخورد با متخلفین منابع آبی و اقدامات انجام شده توسط اداره منابع آب پارسیان درخصوص شناسایی و برخورد با تخلفات منابع آبی و لزوم جداسازی مصارف فضای سبز شهرداری ها از آب شرب  و تجهیز کلیه چاهها به کنتورمطالبی ارائه نمودند .

در ادامه نیز معاونت فرماندار اظهار داشت : مدیریت صحیح منابع آبی وصیانت از این منابع وظیفه کلیه افراد و دستگاههای اجرایی شهرستان می باشد.

مهندس جاسمی گفت : به منظور جلوگیری از ایجاد بحران آب در شهرستان، چاه های کشاورزی باید به کنتور مجهز شوند. باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی به مردم آموزش داده شود.

وی افزود : پلمپ چاههای دارای تخلف پس از ارسال اخطاریه و به صورت برنامه ریزی شده انجام شود. با توجه به فصل بارندگی بازدیدهای مداوم از رودخانه ها صورت گیرد و با متصرفین بستر و حریم ودخانه ها برخورد صورت گیرد و مسیر آبها و مسیل ها بازگشایی شود.

در پایان از مصوبات این جلسه می توان به پلمپ چاههای مجاز دارای تخلف و جداسازی مصارف شرب از فضای سبز شهرداری ها برخورد قانونی با متخلفین و عدم ارائه خدمات توسط ادارات جهاد و منابع آب به افرادی که الگوی کشت رعایت ننمایند اشاره کرد.

 

 

نظر شما