از ابتدای آغاز پروژه حفاظت مشارکتی تاکنون :

بیش از دو میلیون و ۴۳۸ هزار هکتار از مراتع استان تحت پوشش طرح حفاظت مشارکتی قرار گرفته است

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۱:۰۵:۱۴
کد خبر: ۷۸۷۹۲۰
رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : در سالجاری 8 فقره تفاهمنامه مراتع طرح دار و 47 فقره تفاهمنامه مراتع ممیزی شده منعقد شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ امیرزاده افزود: همچنین در سالجاری 25 فقره کارت مرتعبانی صادرشده است .

حفاظت مشارکتی با کاهش صرفه جویی در هزینه ها یکی از طرحهای مهم است  که با همکاری مجریان  مرتعداری و مسئولین در عرصه های منابع طبیعی در سطح استان به منظور توسعه حفظ و احیای منابع طبیعی در حال اجرا می باشد

وی گفت: در هرمزگان در سال 94 هفتادو هفت تفاهمنامه به مساحت بیش از 633 هزار  هکتار و 77 کارت مرتعبانی صادر شده است .

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : در سال 95 نود و هفت تفاهمنامه به مساحت 750 هزار هکتار انجام شده است و 97 فقره کارت مرتعبانی صادرشده است.

امیرزاده افزود: طرح حفاظت مشارکتی با هدف پیشگیری از حریق-کنترل آفات و بیماریهای جنگلی مرتعی –کاشت گونه های سازگار منطقه ایی و گیاهان دارویی به صورت کپه ایی و بذر کاری مقرون به صرفه-شمارش درختان-نصب تابلو  ودرج نوار سبز-افزایش ترویج وفرهنگ سازی  -افزایش کنترل تخریب عرصه های ملی- توانمند سازی جنگل و مرتع نشینان و اقتصادی کردن طرح های مرتع و جنگل برا ی بهره برداران در حال اجرا میباشد .

وی گفت: هر گونه عملیاتی که  در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی  و با مشارکت مردمی صورت گیرد از عوامل مؤثر در اجرای این طرح میباشد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز