اعلام شد :

برنامه های یکصدمین سالگرد ثبت احوال در هرمزگان

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۰:۴۳:۲۰
کد خبر: ۷۸۹۶۷۲
برنامه های یکصدمین سالگرد ثبت احوال در هرمزگان
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن جشن سده و همچنین روز ملی ثبت احوال، برنامه های مربوط به این مناسبت ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مهندس فرزاد افشاری‌نژاد ضمن تبریک فرارسیدن هفته ثبت احوال وفرا رسیدن سالروز صدمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت: امسال ثبت احوال وارد صدمین سالگرد تاسیس خود می شود و از همین رو از طرف سازمان ویژه برنامه های مختلفی در این در نظر گرفته شده که ما نیز در استان با بومی سازی این برنامه ها گام در راه معرفی هر چه بیشتر ثبت احوال و اهمیت فعالیت این سازمان برمی داریم.

وی با بیان اینکه براساس اعلام شورای فرهنگ عمومی، سوم دی‌ماه به عنوان روز ملی ثبت احوال نام‌گذاری شده، اضافه کرد: در سال جاری نیز طبق برنامه های مدون، از سوم تا نهم دی‌ماه برنامه‌های مرتبط با این هفته در هرمزگان اجرایی می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان در ادامه ضمن تبریک هفته ثبت احوال به همکاران این مجموعه یادآور شد: این مناسبت، فرصتی مغتنم برای معرفی هر چه بیشتر خدمات و دستاوردهای سازمان ثبت احوال به شمار می‌رود.

مهندس افشاری‌نژاد با اشاره به شعار هفته امسال ثبت احوال مبنی بر "یکصد تلاش؛ مدیریت هوشمند هویت ایرانیان" اضافه کرد: ثبت احوال در یک دهه اخیر خیز گسترده ای به سمت استفاده از فناوری ها نوین و تحول گرایانه برداشته است که در نوع خود قابل تامل و بسیار ارزنده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه در قالب نشست "هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته ثبت احوال" در اداره کل و ستاد بزرگداشت هفته ثبت احوال، چندین عنوان برنامه با رویکرد معرفی هرچه بهتر فعالیت‌ها و وظایف ثبت احوال تدوین و پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: طی هفته‌های گذشته ستاد هماهنگی تدوین و اجرای برنامه‌های هفته ثبت احوال در اداره کل تشکیل و در این راستا با تشکیل نشست، چندین مصوبه را گذارنده که منجر به برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های هفته ثبت احوال و بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس این سازمان کلیدی در استان خواهد شد.

وی ادامه داد: عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، دیدار مسئولان اداره کل ثبت احوال استان با نماینده ولی‌فقیه و استاندار و نمایندگان مردم در مجلس،  افتتاح دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال، برگزاری مراسم ویژه در مدارس بندرعباس، نشست خبری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و میزگردهای رادیویی و تلویزیونی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته ثبت احوال است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با اشاره به تمرکز سازمان ثبت احوال بر اتمام و به سرانجام‌رسانی طرح کارت هوشمند ملی در سراسر کشور اضافه کرد: تاکنون 292 ایستگاه کاری در اقصی‌نقاط استان برای ارائه خدمات ویژه کارت هوشمند ملی راه‌اندازی شده است به نحوی که در حال حاضر بیش از 85 درصد جمعیت واجد شرایط استان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.

مهندس افشاری‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های جدید سازمان ثبت احوال طی سال‌های اخیر افزود: اداره کل ثبت احوال هرمزگان در همین راستا هم‌قدم با برنامه‌های ملی سازمان ثبت احوال و با اجرای طرح‌هایی چون صدور شناسنامه مکانیزه پایگاه‌محور تحت وب، راه‌اندازی ایستگاه‌های کارت ملی هوشمند در تمامی شهرستان‌های استان، راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی مشاهیر استان، راه‌اندازی نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان‌ها و چندین مرکز بخش، آرشیو الکترونیکی تمامی اسناد هویتی و بهره‌برداری از آنها امکانات و تجهیزات لازم را فراهم و توانسته خود را به عنوان یکی از ادارات برتر در سطح کشور معرفی کند.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد فرارسیدن روز ملی ثبت احوال و فرارسیدن سالگرد صدمین سال تاسیس ثبت احوال، به خانواده بزرگ این سازمان، گفت: به برکت رایزنی‌ها و نگاه ویژه مدیریت عالی استان و سایر معاونت‌های مربوطه در استانداری و همچنین دستگاه‌های مربوطه شاهد رویه مناسبی در بعد هماهنگی‌ها برای ثبت وقایع حیاتی استان هستیم که این امر هرمزگان را در بین استان‌های موفق در امر پوشش به موقع ثبت وقایع حیاتی قرار داده است.

نظر شما