باید مشارکت مردم در فرآیند فقرزدایی را افزایش دهیم

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۲:۲۰:۴۹
کد خبر: ۷۹۱۲۲۶
باید مشارکت مردم در فرآیند فقرزدایی را افزایش دهیم
مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: اگر بتوانیم مردم را نسبت به موضوع فقر حساس کنیم قطعاً شاهد مشارکت جدی‌تر نیکوکاران و خیران در بحث رفع مشکل نیازمندان و فقرزدایی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پارسیان بابیان اینکه امروز جامعه ما، دچار فقر نسبی شده است، بیان کرد: اگر مقایسه‌ای از دهه ۶۰ تا ۹۰ داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد که نظام مقدس جمهوری اسلامی در کاهش فقر مطلق بسیار موفق عمل کرده و ما به‌خوبی از شرایط فقر مطلق دهه اول انقلاب عبور کردیم، اما چیزی که امروز شاهد هستیم فقر نسبی است که به‌مراتب خطرناک‌تر بوده و خسارت و زیان آن بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دولت در شرایط فعلی اعتبار درخور توجهی را برای فقرزدایی اختصاص داده است، گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و با پیگیری ریاست کمیته امداد کشور نسبت به جذب خانواده‌های نیازمند جدید به چرخه حمایتی این نهاد، شرایط برای حمایت از این خانوارها فراهم‌شده است که خدمات امداد را به‌صورت اورژانسی دریافت خواهند کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با ذکر این نکته که نظام جمهوری اسلامی اهتمام ویژه‌ای به امور فقرا و نیازمندان دارد گفت: امسال در سرفصل‌های وام‌های قرض‌الحسنه، اشتغال، تأمین مسکن و هزینه درمانی به خانوارهای نیازمند بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان توسط اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان خدمت‌رسانی به این اقشار صورت می‌گیرد.

وی برافزایش مشارکت مردم در فقرزدایی تأکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مردم را نسبت به موضوع فقر حساس کنیم قطعاً شاهد مشارکت جدی‌تر نیکوکاران و خیران در رفع مشکل نیازمندان و فقرزدایی خواهیم بود.

الهیاری با اذعان به اینکه امروز فقر تنها مشکل نیازمندان نیست بلکه چالشی برای کل جامعه است، تصریح کرد: اگر فقر وارد جامعه‌ای شود، قطعاً امنیت و سلامت آن جامعه به مخاطره می‌افتد و آسیب‌های اجتماعی فراگیر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از برنامه‌های توانمندسازی خانواده‌ها به‌عنوان اولویت اصلی سال‌های اخیر کمیته امداد یادکرد و گفت: با توانمندسازی خانوارها از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی توسط بنگاه‌های اقتصادی و همچنین اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال می‌توان خانواده‌های نیازمند را به عنصری فعال در اقتصاد جامعه تبدیل کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز