معاون هماهنگی امو اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

دستگاه های اجرایی برنامه های مدونی برای توسعه دشت جگین ارائه کنند/لزوم استفاده از ظرفیت های دشت جگین برای توسعه شهرستان جاسک

۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۰۸:۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۹۲۹۰۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های اجرایی متولی در حوزه کشاورزی برنامه های مدونی برای توسعه دشت جگین در شهرستان جاسک ارائه کنند.
به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در نشست بررسی مسائل و مشکلات اراضی پایین دست سد جگین  در شهرستان جاسک با اشاره به  اهمیت دشت جگین، عنوان کرد: دشت جگین شهرستان جاسک دارای یکی از بهترین خاک ها در کشور برای کشت انواع محصولات باغی و کشاورزی می باشد که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: باید از ظرفیت های بی نظیری که در اراضی پایین دست سد جگین وجود  دارد برای توسعه شهرستان جاسک در زمینه های مختلف به ویژه تولید و بهبود اشتغال بهره برد.

حیدری خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه کشور عمان ظرفیت صادراتی مناسبی به ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی می باشد که با تولید مناسب در دشت جگین می توان از این  ظرفیت صادراتی به بهترین نحو ممکن بهره برد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی  و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت  وجود مدیریت مناسب می توان از ظرفیت های دشت جگین برای تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی هم برای تامین نیاز داخلی و هم برای صادرات بهره برد.

حیدری تصریح  کرد: شکوفایی کامل ظرفیت های اراضی پایین دست سد جگین در شهرستان جاسک تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان به ویژه مناطق روستایی آن خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندای هرمزگان با اشاره به وجود موانعی در مسیر بهره گیری کامل از ظرفیت های اراضی پایین دست سد جگین، عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی متولی با هماهنگی فرماندار شهرستان برنامه های عملیاتی و اجرایی مدونی برای احیاء ظرفیت های مغفول مانده اراضی پایین دست  دشت جگین ارائه کنند.

وی افزود: شرکت سهامی زراعی دشت جگین باید بیش از پیش تقویت گردد و مدیریت آن به افراد واجد الشرایط و توانمند واگذار گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان، تصریح کرد: شرکت سهامی زراعی دشت جگین برای موفقیت در کار خود باید از زبده ترین کارشناسان حوزه کشاورزی برخوردار باشد تا به اهداف مورد نظر خود در تولید انواع محصولات باغی و کشاورزی دست یابد.

حیدری خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که مانع بهره گیری کامل از ظرفیت های کامل دشت جگین گردیده است عدم لایروبی کانال های آبرسانی به مزارع کشاورزی در این دشت می باشد که شرکت آب منطقه ای استان نسبت به لابروبی  کانال های انتقال آب  در اسرع وقت اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: شبکه انتقال آب از سد جگین به اراضی کشاورزی به گونه ای ساماندهی گردد تا از هدر رفت آب در این دشت جلوگیری بعمل آید.

وی افزود: تامین امنیت شبکه انتقال آب و تاسیسات آبرسانی مستقر در دشت جگین موضوع مهمی است که باید فرمانداری شهرستان با همکاری دستگاه های ذیربط در دستور کار خود قرار دهد.

حیدری گفت: دستگاه های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، شرکت سهامی آب منطقه  ای استان، فرمانداری شهرستان پارسیان به همراه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیشنهادات اجرایی خود را برای بهره گیری و احیاء ظرفیت های اراضی پایین دست سد جگین  به استانداری در کمترین زمان ممکن ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: بازسازی شبکه فرسوده انتقال آب، برنامه ریزی و مطالعه برای احیاء باغات و مزارع،  حل معارضات، توسعه کشت های جدید و جایگزین در اراضی پایین دست سد جگین به صورت جدی در دستور کار مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: زیرساخت ها و امکانات در اراضی پایین دست سد جگین  با برنامه ریزی مناسب در سریع ترین زمان ممکن فراهم تا زمینه اشتغال  و کشت در این دشت مهم استان فراهم گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز