برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی کارشناسان و رابطان طرح داناب

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۷:۳۶:۱۷
کد خبر: ۷۹۳۳۴۴
کارگاه آموزشی توجیهی رابطان و کارشناسان طرح داناب با حضور بیش از 60 نفر در شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ جمشید عیدانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان در این کارگاه بیان کرد: در این طرح میزان آگاهی و حساسیت دانش آموزان استان به منابع آب از مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون این طرح مشخص شد.

وی در ادامه افزود:  افزایش میزان آگاهی و افزایش میزان حساسیت دانش آموزان و افکار عمومی نسبت به مشکلات منابع آب از اهداف طرح دانش آموزی نجات آب بود که در سال جاری در استان محقق شد و اجرای مستمر و صحیح این طرح می تواند افکار عمومی را هر چه بیشتر همراه با مسئولین و متولیان آب به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد:  با توجه به کمبود منابع آب در استان پرداختن به اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی پرداختن به دیگر امکانات نیز ضروری است و هر چه این گونه طرح ها برای سنین پایین تر اجرا شود، اثر بخشی آن بیشتر خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری ها و اجرای درست این طرح به زودی شاهد فرهنگ سازی صحیح و کاهش مصرف آب در استان باشیم.

در ادامه این کارگاه حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی مشاور طرح ملی داناب(طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب) در استان بیان کرد: فرهنگ سازی یکی از موضوعات مهم در عرصه تغییر الگوی مصرف آب در کشور و استان است.

وی افزود: معلمان به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین افراد در ذهن و تفکر نوجوانان هستند که میتوانند در یادگیری چگونگی مصرف آب و ارائه الگوهای صحیح به آنها نقش بسزایی داشته باشند.

میرزایی با اشاره به استاندارد سازی و اجرای قوانین مصرف صحیح آب در بین دانش اموزان گفت: آموزش به محصلان، مطالب شناسی و نیاز سنجی یکی از برنامه های کاربردی در اجرای این طرح بود که میتوان با ارائه آگاهی نگاه ها را به مصرف آب تغییر داد.

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش استان هرمزگان در این کارگاه اظهار کرد: نقش اموزش و پرورش در جامعه و بر ذهن و روان افراد کاملا مشخص و مبرهن است.

وی افزود: اموزش و پرورش یکی از دستگاه هایی است که میتواند در رسیدن به اهداف الگو سازی صحیح در مصرف آب، فرهنگ سازی و نغییر الگوی مصرف بسیار تاثیر گذار باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: در اجرای طرح داناب که با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل اموزش و پرورش استان هرمزگان انجام می شود برنامه های اموزشی متنوعی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش استان هرمزگان عنوان کرد: امیدواریم با جدیت در اجرای این برنامه در کاهش مصرف آب اتفاقات خوبی رخ دهد و دانش اموزان را به عنوان ناجیان واقعی آب در جامعه داشته باشیم.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز