گردشگری راهبردی برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی/ سهم اقتصاد روستاهای قشم به ۷۰ درصد افزایش یافته است

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۸:۰۰:۵۸
کد خبر: ۷۹۵۵۸۹
عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سهم اقتصاد روستاهای جزیره قشم از 10 درصد به 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عبدالجواد کمالی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم افزود: این افزایش درآمدهای اقتصادی در روستاهای جزیره با اجرای سیاست های حمایتی سازمان منطقه آزاد قشم از جوامع محلی ایجاد شده است.

وی از نقش مردم بومی جزیره قشم با فرهنگ، آداب و رسوم منحصر به فرد در کنار مهمان نوازی و طبخ غذاهای خوشمزه دریایی آنان به عنوان ظرفیتی ارزنده در جذب گردشگر نام برد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم،  گردشگری یکی از اساسی ترین راهبردها برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است که با حمایت های ویژه دولت در ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاران بسیار مقرون به صرفه می باشد.

او اظهار کرد: توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد اشتغال پایدار، کمک به اقتصاد روستاها از سیاست های مهم سازمان منطقه آزاد قشم در دولت تدبیر و امید است که موجب شکوفا شدن فعالیت های اقتصادی در روستاهای گردشگری این جزیره شده است.

بازگرداندن ژئوپارک قشم به جمع ژئوپارک های جهانی و دریافت امتیاز از یونسکو برای دادن مجوز به سایر ژئوپارک ها در منطقه خاورمیانه هم از دیگر موضوعاتی بود که کمالی به آن پرداخت و گفت: دریافت برگ سبز مجدد از سازمان یونسکو برای جهانی کردن دوباره ژئوپارک قشم  یکی از افتخارات دوران مدیرعاملی حمیدرضا مومنی در قشم است.

وی راه اندازی نخستین هتل 5 ستاره در قشم تا پایان امسال با 350 تخت، برقراری خط دریایی قشم-عمان و در آینده نزدیک ایجاد خط هوایی بین قشم و مسقط را از دیگر برنامه های توسعه ای این سازمان در حوزه گردشگری برشمرد.

بنا به این گزارش، دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی در منطقه آزاد قشم با حضور فعالان این صنعت از 13 استان و مناطق آزاد کشور از 10 تا 14 دی ماه به مدت 5 روز در محل سالن نمایشگاه های بین المللی قشم دایر است.

 

نظر شما