معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

شهرستان رودان در جذب سرمایه گذاری و اجرای طرح های اشتغالزایی کارنامه مطلوبی دارد/ لزوم توسعه کشت های گلخانه ای در رودان/صنعت گردشگری در رودان تقویت شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۷:۳۳:۳۲
کد خبر: ۷۹۶۴۸۸
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: شهرستان رودان در جذب سرمایه گذاری، اجرای طرح های اشتغالزایی و جذب اعتبارات اشتغال روستایی کارنامه مطلوبی در بین شهرستان های استان دارد.
به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در جلسه شورای اداری شهرستان رودان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با حضور نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، عنوان کرد: سفرهای شهرستانی معاونین استاندار به همراه مدیران کل دستگاه های اجرایی با دستور اکید جناب آقای دکتر همتی استاندار محترم استان با هدف بررسی بدون واسطه و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف استان با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی  استان در دستور کار قرار گرفته است.

پیگیری مسائل کلان شهرستان ها در مرکز کشور توسط شخص استاندار

وی گفت: در این سفر ها مسائل و مشکلات شهرستان ها با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی  بررسی می گردد و اگر موضوعی نیاز به پیگیری در سطح ملی داشته باشد از طریق شخص استاندار محترم در مرکز کشور پیگیری خواهد شد.

لزوم معرفی خدمات چهل ساله نظام با بهره گیری از ظرفیت هایرسانه های و اطلاع رسانی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی  در زمینه  معرفی خدمات نظام تصریح کرد: بنابر تاکید موکد استاندار محترم استان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خدمات چهل ساله انقلاب را به خوبی در سطح جامعه منعکس نمایند.

حیدری خاطرنشان کرد: حضرت امام راحل در خصوص اهمیت اطلاع رسانی می فرمایند سلاح تبلیغات بسیار برنده تر از سلاح جنگ است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام مقدس اسلامی  ایران است و مهم است مدیران خدمات انقلاب در در طول این چهل سال به خوبی در بین مردم منعکس کنند و در کنار آن هم عقب ماندگی های کشور را در قبل از انقلاب برای مردم بازگو نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مدیران برنامه هایی که برای رفع مشکلات مناطق مختلف استان دارند اطلاع رسانی کنند تا آنها در جریان امور قرار گیرند و در این زمینه استاندار محترم استان تاکید ویژه ای دارند و در این رابطه از همه ظرفیت های اطلاع رسانی و رسانه ای بهره گرفته شود.

همه مسئولیت ها مرهون خون شهداست

وی با اشاره به عظمتی که شهدا به کشور بخشیدند، خاطرنشان کرد: امروز اگر مسئولیت و جایگاهی داریم مرهون شهدا، امام شهدا، انقلاب و ولایت هستیم.

حیدری افزود: مسئولیت ما در برابر شهدا این است که در کارهای خود در راستای خدمت به مردم کوتاهی نکنیم و اگر کوتاهی صورت پذیرد گناهی نابخشودنی می باشد و به مسئولیت باید به عنوان یک فرصت برای خدمت رسانی مطلوب به مردم نگاه کنیم.

جان سپردن در مسیر خدمت به مردم کمتر از شهادت نیست

وی تصریح کرد: همگی باید از خداوند بخواهیم اگر توفیق شهادت شامل مان نشد در مسیر خدمت به مردم جان به جان آفرین تسلیم کنیم که اجر آن کمتر از شهادت نیست.

لزوم پیگیری مشکلات شهرستان ها توسط فرمانداران

حیدری  با تاکید بر پیگیری مشکلات شهرستان ها توسط فرمانداران ، عنوان کرد: مسائل و مشکلات شهرستان ها باید در خود شهرستان ها حل گردد و حل این مشکلات را به عنوان  یک مطالبه جدی از فرمانداران شهرستان های تابعه استان می خواهیم.

لزوم همکاری و همراهی مدیران کل دستگاه های اجرایی با فرمانداران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در همین رابطه گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان موظف به همراهی و همکاری با فرمانداران شهرستان ها و حل مشکلات این مناطق هستند.

وی افزود: انعکاس مشکلات شهرستان های  استان  به مرکز استان نشان از ایراد در مدیریت شهرستان ها و یا عدم همراهی مدیران برای حل آن ها می باشد.

حیدری اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های تابعه استان موظف به پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان های خود  از طریق مدیران کل دستگاه های اجرایی و حل آن هستند.

و خاطرنشان کرد: دور دوم سفر های شهرستانی پیگیری میزان تحقق مصوبات دور اول سفر ها  می باشد و مدیران کل دستگاه های اجرایی  به صورت جدی تحقق مصوبات سفر ها را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در خصوص هدف از سفر به شهرستان رودان  تصریح کرد: پیگیری نزدیک مسائل و مشکلات مردم شهرستان رودان از اهداف مهم این سفر است  که رفع این مشکلات باید به صورت جدی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

کارنامه  مطلوب شهرستان رودان در جذب سرمای گذاری و اجرای طرح ها اشتغالزایی

وی  گفت: اقدامات خوبی در شهرستان  رودان در حوزه های مختلف به ویژه جذب سرمایه گذاری صورت پذیرفته است که باید با قوت ادامه پیدا کند.

حیدری با اشاره به ظرفیت های کشاورزی شهرستان  رودان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نسبت به جذب سرمایه گذاری بری احداث واحد های بسته بندی و فرآوری محصولات  کشاورزی در این شهرستان اهتمام ویژه به خرج دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: استانداری از اجرای طرح های سرمایه گذاری مرتبط با کشاورزی در شهرستان رودان به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

وی  با اشاره به اهمیت اجرای طرح های  اشتغالزایی در شهرستان رودان عنوان کرد: جذب تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغالزایی در شهرستان رودان از محل اعتبارات اشتغال روستایی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

حیدری افزود: تسهیلات بسیار مناسبی برای  استفاده مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد که این نهاد ها نسبت به جذب آنها برای اجرای طرح ها اشتغالزایی نهایت اهتمام را بکار ببندند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان عنوان کرد : شهرستان رودان در جذب اعتبارات اشتغال روستایی کارنامه قابل قبولی دارد و در سطح شهرستان های استان مقام دوم را دارد که قابل تحسین است.

لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری شهرستان رودان

وی  با اشاره به زیبایی های شهرستان رودان خاطرنشان کرد: شهرستان رودان در سطح استان شهرستان زیبا و سرسبزی است که می تواند بستر خوبی برای جذب گردشگران از مناطق مختلف کشور  برای دیدن زیبایی های طبیعی این شهرستان در حوزه باغی و کشاورزی باشد.

حیدری گفت: گردشگری را نباید به آثار تاریخی منوط کرد و ظرفیت های که شهرستان رودان در زمینه باغات مرکبات ، مزارع کشاورزی و مناظر طبیعی که دارد به عنوان ظرفیت گردشگری برای جذب گردشگر بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: جذب گردشگر به شهرستان رودان برای تماشای زیبایی های این شهرستان باعث بهبود وضعیت اقتصادی مردم شهرستان و ایجاد بازاری جدیدی برای فروش محصولات تولیدی آنها خواهد بود و در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مسئولیت خطیری دارد و ظرفیت گردشگری در شهرستان رودان باید تقویت گردد.

حیدری تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان رودان ظرفیت های مناسبی در حوزه کشاورزی دارد جهاد کشاورزی برنامه ریزی مناسبی برای توسعه کشت های گلخانه ای و نوین در این شهرستان در دستور کار قرار دهد.

وی  با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان رودان عنوان کرد: فرماندار شهرستان مسئولیت خطیری در پیگیری مصوبات این سفر دارد و در دور بعدی سفر به این شهرستان تحقق مصوبات سفر دور اول به صورت جدی مطالبه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: تقویت صنایع دستی شهرستان و بازار یابی محصولات تولیدی این شهرستان  باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

لزوم تقویت زیرساخت های مخابراتی و تکمیل راههایی ارتباطی

حیدری گفت: حل مسائل و مشکلات شهرستان رودان در حوزه تقویت زیرساخت های مخابراتی ، تکمیل راههای ارتباطی ، تکمیل پروژه های آبرسانی ، تجهیز بیمارستان شهرستان ، تسریع در روند اعطاء تسهیلات اشتغال روستایی و حمایت از سرمایه گذاران بخش های مختلف  در دستور کار مدیران دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز