رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان:

توجه به شرکت های دانش بنیان در شرایط فعلی بهترین فرصت است

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۹:۲۹:۰۹
کد خبر: ۷۹۶۵۵۳
جلسه شورای فناوری پارک هرمزگان با دستور کار پذیرش شرکت های جدید در امور موسسات پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در این جلسه با اشاره به سیاست های پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: خوشبختانه نگاه به مجموعه های پارک فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان رو به جلو است از این رو اعتبارات ویژه ای نیز به آن اختصاص یافته است.

وی افزود: در شرایط موجود کشور متکی بودن به فناوران و شرکت های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است که می توانند زمینه اقتصاد مقاومتی و گذر از شرایط تحریمی و در نهایت به قوی شدن اقتصاد کشور بینجامد و این بهترین فرصت در شرایط کنونی است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، در بودجه در نظر گرفته شده بخصوص برای هرمزگان رشد خوبی در اختصاص بودجه صورت گرفته است که برای توسعه شرکت های دانش بنیان و فناوران امیدوار کننده است.

در این جلسه همچنین دکتر علیرضا نصیری معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان نیز با تاکید بر دوری از تک محصولی بودن شرکت ها تاکید کرد و گفت: در دوره رشد احتمال شکست بالاست. در حوزه موسسات پارک نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد از این رو شرکت ها باید محصولات شان را به روز کنند و سیستم نوآوری در روند فعالیت شان هیچ گاه تعطیل نشود.

وی در عین حال گفت: ما نیز تلاش می کنیم حمایت های لازم در خصوص توسعه و پیشرفت شرکت ها انجام دهیم.

دکتر زینلی پور دیگر عضو شورای فناوری پارک علم و فناوری هرمزگان نیز با تاکید بر رفع موانع پیش روی شرکت های فعال در پارک علم و فناوری گفت: با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان می توان، مشکلات پیش روی شرکت های دانش بنیان را نیز در این جلسات مطرح و زمینه توسعه آن ها را فراهم کرد.

در پایان این جلسه با پذیرش چهار شرکت جدید در امور موسسات پارک علم و فناوری هرمزگان موافقت شد. گفتنی است، از مجموع شرکت های پذیرفته شده، دو شرکت پیش از این در مرکز رشد فعالیت داشته و بر روی تولید محصول خود کار کرده بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز