عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم :

ایجاد نخستین مدرسه سوارکاری در روستای گورزین قشم / ۴۰۰ هکتار زمین برای سایت سوارکاری قشم اختصاص یافت

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۷:۵۶:۴۶
کد خبر: ۷۹۶۹۰۷
ایجاد نخستین مدرسه سوارکاری در روستای گورزین قشم / ۴۰۰ هکتار زمین برای سایت سوارکاری قشم اختصاص یافت
نخستین مدرسه سوارکاری شامل چوگان، پرش با اسب و استقامت در روستای گورزین قشم ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عبدالجواد کمالی به اتفاق نوذر مظفری نژاد دبیر اسبق فدراسیون سوارکاری و از کارشناسان مطرح سوارکاری کشور در بازدید از سایت سوارکاری روستای گورزین، اعلام کرد: سازمان منطقه آزاد قشم 400 هکتار زمین برای ایجاد پیست سوارکاری (اسب سواری و شتر سورای) در روستای گورزین اختصاص داده است.

وی با اعلام علاقمندی مردم جزیره به ورزش سوارکاری، افزود: در مرحله نخست اجرای این پروژه، مدرسه سوارکاری در فضایی به مساحت سه هکتار در روستای گورزین جزیره قشم ایجاد خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از سوارکاری به عنوان یکی از ورزش های مفرح مورد علاقه افراد خاص نام برد و اعلام کرد: با راه اندازی سایت سوارکاری در این روستا، قشم با توجه به نزدیکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند به محلی برای برگزاری مسابقات ملی و بین المللی این ورزش حرفه ای تبدیل شود.

وی به بازدید دبیر اسبق فدراسیون سوارکاری کشور از سایت سوارکاری قشم اشاره کرد و گفت: قرار شد شماری از جوانان علاقمند جزیره قشم زیرنظر مظفری نژاد دوره های آموزشی را در باشگاه های مطرح کشور سپری کنند.

به گفته کمالی، افرادی که در دوره های آموزش سوارکاری شرکت می کنند، با راه اندازی مدرسه سوار کاری و سایت سوارکاری روستای گورزین به عنوان مربی در این مجموعه فعالیت خواهند کرد.

جزیره قشم با ظرفیت های مهم گردشگری در جنوب ایران قرار دارد، ایجاد سایت ورزش های دریایی، هوایی و زمینی در این جزیره طی دو سال گذشته منجر به افزایش سفر گردشگران به قشم شده است و راه اندازی سایت سوارکاری در روستای گورزین هم نقش مهمی در ارتقای شمار گردشگران خواهد داشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز