معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران آب در سال جاری به درستی منعکس شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۳۷:۰۵
کد خبر: ۷۹۷۳۶۰
اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بحران آب در سال جاری به درستی منعکس شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: اقدامات خوب و موثری برای مدیریت بحران آب در استان در سال جاری صورت گرفت که باید به درستی منعکس شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رضا مدرس در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان، عنوان کرد: هرمزگان در سال جاری با بحران آبی مواجه شد که با تدبیر و همکاری دستگاه‌های متولی توانستیم این بحران را مدیریت کنم اما ابعاد این اقدامات به درستی به سازمان های بالا دستی و وزارت خانه ها منعکس نشده است.

وی اضافه کرد: مدیران مربوطه باید شرایط آبی استان را برای مرکز به درستی منعکس کنند تا بتوان برای مقابله با آن برنامه ریزی کرد و بودجه مورد نیاز اختصاص یابد.

مدرس تامین آب استان از منابع نامتعارف را ضروری دانست و عنوان کرد: با در نظر گرفتن شرایط آبی هرمزگان و میزان بارندگی های احتمالی باید به سمت منابع جایگزین تامین آب گام برداشت.

وی تاکید کرد: علاوه بر آب شرب باید به دنبال تامین آب کشاورزی استان به ویژه باغات بود زیرا علاوه بر ضرورت نگهداری از باغات، از آسیب رسیدن به اشتغال های کشاورزی باید جلوگیری کرد.

مدرس حفاظت از محیط زیست استان را ضروری دانست و گفت: در کنار تامین نیازهای آبی استان، باید از محیط زیست حفاظت کرد و مدیران باید این امر را سرلوحه خود قرار دهند.

 

نظر شما