در نشست با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان مطرح شد:

لزوم هرچه سریعتر تعیین تکلیف چاه های متخلف/چاه های غیر مجاز در کوتاهترین زمان باید پلمپ شوند

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۴۰:۳۵
کد خبر: ۷۹۷۳۶۳
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در نشست با دادستان عمومی و انقلاب هرمزگان عنوان کرد: به دلیل مشکلات آبی و کمبود های ناشی از خشکسالی لزوم تعیین تکلیف هر چه سریعتر چاه های متخلف وجود دارد.

 به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ هوشنگ ملایی عنوان کرد: شرایط موجود و کمبود های آبی نشان از اهمیت ویژه آب در استان دارد که این مسئولیت را برای ما سنگین تر میکند.

وی در ادامه طی توضیحاتی در خصوص خشکسالی های اخیر و کمبود بارش در استان گفت: سال گذشته سال بسیار خشکی را تجربه کردیم و متوسط بارش کمتر از 60 میلی‌متر بوده، عمده بارش در غرب و جزایر استان بوده و مناطق شرق و غرب که عمده سدها و منابع آب‌های شیرین و زیرزمینی در آن‌ها قرار دارد کمترین میزان بارش را داشته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در شورای حفاظت آب و تصمیم هایی که گرفته و ابلاغ شد، 20 درصد از سهم زیر کشت استان به دلیل مشکلات آبی کاهش می یابد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان توضیح داد: بر اساس قوانین شرکت آب منطقه ای و جهاد کشاورزی میتوانند بر حسب نیاز در راستای جلوگیری از وقوع مشکلات در بخش منابع و مصارف آب تصمیمات جدید اتخاذ کنند.

ملایی درباره تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه و ساماندهی آنها بیان کرد: تا کنون برای تعداد 278 چاه حکم صادر شده، 78 چاه پر شده است، 192 پرونده در انتظار حکم هستند همچنین از هزار و 693 چاه فرم پنج، هزار و 82 فقره تعیین تکلیف و 611 پرونده همچنان در حال بررسی است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: چاه های غیر مجاز بلای سفره های آب زیر زمینی هستند که از این رو باید هر چه سریعتر با مجوز قضایی پلمپ شوند.

در ادامه این نشست ابوالفتح ابوالهادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان عنوان کرد: قوه قضاییه در راستای رفع مشکلات چاه ها و کم آبی بی شک در کنار شرکت آب منطقه ای خواهد بود و در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهد داشت.

وی افزود: نیروی انتظامیی با مجوز های لازم از سوی قوه قضاییه در کنار شرکت آب منطقه ای مسئولیت های لازم را انجام خواهد داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز