برگزاری مراسم ضیافت شام بر روی عرشه ناوشکن خیبر ناوگروه پاکستانی با حضور مقامات نظامی و سیاسی

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۱۱:۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۹۷۵۰۴
مراسم ضیافت شام با دعوت از وابستگان نظامی ترکیه، آلمان، معاون سفیر انگلستان، سفیر استرالیا، سفیر و وابسته نظامی پاکستان در ایران به همراه جمعی از فرماندهان منطقه یکم امامت نداجا و جمعی از فرماندهان ناوگروه پاکستانی بر روی ناوشکن خیبر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ در این مراسم دریادار محمد سالم فرمانده ناوگروه صلح و دوستی پاکستان گفت:حضور همه شما عزیزان برای ما مسرت بخش و الهام بخش است.

دریادار محمد سالم با اشاره به روابط ایران و پاکستان گفت:روابط این دوکشور ریشه دار بوده و دارای اشتراکات ملی و مذهبی است و همین اشتراکات باعث ایجاد روابط نظامی قابل ملاحظه ای بین دو کشور شده به طوری که در چند سال اخیر بازدیدهای متناوبی از بنادر بندرعباس در ایران و کراچی در پاکستان انجام شده و نیروی دریایی ایران در رزمایش امان نیز حضور داشته است.

وی گفت:بازدید حال حاضر این ناوگروه نیز باعث ارتقا روابط در جوانب مختلف خواهد شد.

فرمانده ناوگروه پاکستانی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در منطقه خاطر نشان کرد: دولت و کشور پاکستان معتقد به ارتقاء امنیت در منطقه است و در راستای این هدف نیروی دریایی پاکستان حضور مداومی را در اقیانوس هند جهت مبارزه با دزدان دریایی دارد که با برقراری گشت منطقه‌ای که با حضور کشورهای منطقه صورت می گیرد که در آن  نیروی دریایی ایران نقش و همکاری ویژه ای دارد توانسته امنیت منطقه و خطوط مواصلاتی واقع در اقیانوس هند را تامین کند.

وی با اشاره به شاه راه تجاری بین پاکستان و ایران گفت: شدت بخشیدن به فعالیت تجاری در بندر گوادر پاکستان و بندر چابهار ایران و برقراری امنیت دریایی توسط نیروی دریایی دو کشور باعث رونق فعالیت های  تجاری و شکوفایی اقتصادی دو کشور خواهد شد.

در ادامه دریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، ملی و کلامی هستند که این اشتراکات باعث ارتقا روابط دو کشور خواهد شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا  گفت: همکاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند بویژه  همکاری دو نیروی دریایی ایران و پاکستان نقش مهمی در یک دریانوردی ایمن در اقیانوس هند خواهد شد.

در پایان و به رسم یادبود هدایایی به مقامات سیاسی و نظامی مدعو و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ایران و پاکستان اهدا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز