در دومین نشست تسهیل حمل و توزیع کالاهای اساسی مطرح شد؛

کارنامه موفق بندر شهید رجایی در زمینه خروج کالاهای اساسی از بندر

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۷:۲۳:۵۶
کد خبر: ۷۹۷۸۳۰
مدیرکل لجستیک و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی در دومین نشست تسهیل حمل و توزیع کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی اعلام کرد: مجموعه مدیریتی این بندر در زمینه تحقق تعهداتش برای خروج سریع کالاهای اساسی، به خوبی عمل کرده است.

 به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ این نشست در راستای مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه برنامه ریزی به منظور توزیع مناسب کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی کشور در ساختمان مرکزی بندر شهید رجایی برگزار شد.

در دومین نشست تسهیل حمل و توزیع کالاهای اساسی بندر شهید رجایی، علاوه بر مسئولان ستادی سازمان بنادر و مدیران ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مسئولان و نمایندگانی از شرکت خدمات بازرگانی، خدمات حمایتی کشاورزی، حمل و نقل و راهداری، گمرک و راه آهن حضور داشتند.

در این نشست، تجربیات به دست آمده از عملیات تخلیه، حمل و توزیع کشتی های حامل کالاهای اساسی طی دوماه گذشته به بحث و بررسی گذاشته شد و در خصوص بهبود این روند، تصمیماتی اتخاذ شد.

"خسرو سرایی" مدیرکل لجستیک و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی طی سخنانی گفت: وظیفه ملی همه دستگاه های متولی این است که ورود و خروج کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را از بنادر تسهیل نموده و زیرساخت های لازم به منظور توزیع متوازن اینگونه کالاها بین بنادر شهید رجایی،  امام خمینی(ره)، بوشهر و چابهار را فراهم کنیم.

وی با بیان مباحثی در خصوص ضرورت تمرکز زدایی واردات کالاهای اساسی از یک بندر و توزیع کشتی ها بین بنادر دیگر به لحاظ دیدگاه لجستیکی و پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی بندر شهید رجایی در زمینه تحقق تعهداتش برای خروج سریع کالاهای اساسی از بندر به خوبی عمل کرده است.

سرایی با تأکید بر اینکه طبق تأکیدات مسئولان ارشد کشور، کالاهای اساسی باید در کمترین زمان ممکن از بندر خارج شوند، گفت: ماندگاری کالا به نفع بخش خصوصی و بندر نیست و گردش کالا در انبارها باید به عنوان گزینه مطلوب مدنظر باشد. در همین رابطه، بین مجموعه بندر، صاحب کالا و حمل کننده کالا به بیرون از بندر باید هماهنگی های لازم صورت گیرد.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در ابتدای این نشست، گزارشی مختصر از اقدامات صورت گرفته به منظور تسهیل خروج کالاهای اساسی از این بندر ارایه کرد.

 

نظر شما