با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس:

ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور به ۱۰۵ میلیون لیتر رسید/تولید روزانه بالغ بر ۴۵میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۹:۴۵:۵۶
کد خبر: ۷۹۷۹۵۶
ظرفیت تولید روزانه بنزین کشور به ۱۰۵ میلیون لیتر رسید/تولید روزانه  بالغ بر ۴۵میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس
معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور صبح امروز و در جمع خبرنگاران از راه اندازی فاز سه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،علیرضا صادق آبادی در نشست خبری راه اندازی فاز سه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و گزارش عملکرد چهل سالگی انقلاب اسلامی در صنعت پالایش و پخش با اشاره به این که ظرفیت تولید بنزین کشور در آبان‌ماه پارسال، ۶۳ میلیون لیتر در روز بود، افزود: این مقدار در دی‌ماه پارسال با تثبیت تولید در فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۲۴ درصد افزایش یافت و  به ۷۸ میلیون لیتر در روز رسید.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷  بیشترین هجم اور حال را داشته میزان تولید در سال ۹۷ را بالغ بر ۹۷ میلیون لیتر رسید بدون احتساب تولیدات فاز سه نفت خلیج فارس خواند

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد:با تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور افزون بر تامین نیاز داخل، حدود ۲۰ میلیون لیتر نیز تفاوت تولید و مصرف در ۶ ماه دوم سال خواهیم داشت.

پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج با نیروهای بومی

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به به همزمانی تحریم‌های جدید و مشکلات نقل و انتقال کالا و ارز با آغاز اجرای فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: این موضوع مشکلات جدیدی سر راه اجرای این پروژه قرار داد که به لطف خدا با تلاش همه مدیران و کارکنان پالایشگاه بر این مشکلات فائق آمدیم.

صادق آبادی  تصریح کرد: همه مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج از سوی نیروهای داخلی شرکت و بدون حضور نمایندگان شرکت‌های خارجی انجام شده است.

وی با تاکید بر این که منابع مالی این پروژه با اتکا به تولید محصولات داخلی پالایشگاه تامین شده است، افزود: فاز دوم و سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اتکا به منابع داخلی تکمیل شد.

تولید روزانه  بالغ بر ۴۵میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

در ادمه مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس میزان هزینه کرد فاز سه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را بالغ بر ۶۰ میلون دلار خواند و گفت در حال حاضر و پس از ثبیت این فاز تولید این  پالایشگاه از ۳۱ میلیون لیتر به ۴۵میلیون لیتر خواهد رسید.

محمدعلی دادور با بیان اینکه گوگرد و بنزن موجود در بنزین این پالایشگاه بسیار مناسب تر از استاندارد لازم است افزود:امید است با ادامه این روند در توسعه و تولید ایران را نه تنها به خودکفایی کامل برسانیم،که به یکی از صادرکننده‌های بنزین در منطقه و جهان تبدیل کنیم.



خبرنگار : کاظم محمدیان مصمم

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز