در نشست با پژوهشکده باستانشناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور مطرح شد؛

طراحی و تدوین اطلس باستان شناسی و تاریخی قشم

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۰:۰۱:۱۶
کد خبر: ۷۹۹۸۴۰
عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از طراحی نقشه و اطلس آثار تاریخی و باستانی جزیره قشم با همکاری پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عبدالجواد کمالی در نشست مشترک با ریاست پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: یکی از پتانسیل های گردشگری جزیره، آثار تاریخی برجای مانده از گذشتگان این منطقه است که می تواند آغازگر گسترش عرصه گردشگری میراثی در قشم باشد.

وی با اشاره به لزوم تدوین یک طرح جامع در حوزه باستان شناسی و آثار تاریخی قشم با همکاری و مشاوره پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور گفت: شناسنامه دار کردن و ساماندهی اماکن باستانی جزیره، نه تنها موجب افزایش جذب گردشگران می شود بلکه گامی برای معرفی هویت و تاریخ این سرزمین در خلیج فارس به جهانیان خواهد بود.

به گفته کمالی، مطالعاتی که طی چند سال اخیر توسط میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم به انجام رسیده، حاکی از تبادلات گسترده تجاری تاریخی  مردم این جزیره با همسایگان و اقوام مختلف ساحل نشین بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: آثار باستانی موجود در سراسر این منطقه، نمادی از تمدن حاکم بر این جزیره به عنوان بخشی از هویت ملی خلیج فارس در ادوار گذشته است.

گفتنی است، نشست مشترک عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران این سازمان با ریاست پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور در خصوص گسترش همکاری های فی مابین روز یک شنبه 23 دی ماه در محل دفتر معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

 

نظر شما