مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم:

برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در روستاهای قشم / آموزش "نه گفتن" سپری برای حفاظت از آسیب های اجتماعی

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۱:۰۵:۵۱
کد خبر: ۸۰۰۶۹۰
مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم، از برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در روستاهای قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ تراب ذاکری با اعلام این خبر بیان داشت:  یکی از موضوعات مهم در حوزه پیشگیری از اعتیاد، توانمند سازی افراد مبتنی بر مهارت های زندگی است و برگزاری این کارگاه های آموزشی با همکاری سازمان مردم نهاد همیاران سلامت روان اجتماعی اندیشه خلیج فارس قشم و مدیریت امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم با همین هدف در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری این کارگاه در روستای دیرستان با حضور 70 تن از مادران این روستا، افزود: در بین انواع مهارت هایی که در این زمینه به ویژه برای نوجوانان و جوانان باید مورد توجه قرار بگیرد، آموزش شیوه نه گفتن می باشد.

به گفته ذاکری، درصد بسیار بالایی از معتادین، مشکل خود را ناشی از تعارفات و درخواست های نادرست دیگران برای مصرف مواد می دانند.

مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در این دوره ها به مادران آموزش داده می شود که چگونه توانایی و مهارت لازم برای رو به رو شدن با این شرایط را به نوجوانان بیاموزند.

شایان ذکر است،  کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور ماجد اسلامی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و 70 شرکت کننده بانوی روستای دیرستان قشم روز دوشنبه 24 دی ماه در سالن نمازخانه مدرسه دخترانه حضرت رقیه(س) این روستا برگزار شد.

 

نظر شما
پرونده ویژه