با آموزش و فرهنگ سازی می توان مردم را به ارزش میراث فرهنگی و آثار تاریخی آگاه و علاقمند کرد

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۹:۳۳:۵۱
کد خبر: ۸۰۲۱۳۳
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان هرمزگان به نهادینه ساختن حسایت های عمومی در امر پاسداری و صیانت از مواریث ارزشمند تاریخی ـ فرهنگی با افزایش سطح مشارکت اجتماعی تمامی اقشار مردم در سطح استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ سرهنگ حسین حاتمی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با اعلام این مطلب گفت: بدون شک آثار تاریخی بخشی از هویت ملی ما را تشکیل می دهند و هر شهروندی وظیفه دارد از آن پاسداری و صیانت کند.

وی با اشاره به اینکه می توان با آموزش و فرهنگ سازی مردم را به ارزش میراث فرهنگی و آثار تاریخی آگاه و علاقمند کرد، افزود: این آگاه سازی مقدمه نگهداری و حراست از این آثار خواهد بود.

سرهنگ حاتمی ادامه داد: رفتار نامناسب برخی از گردشگران ناآگاه و افراد سودجو و فرصت طلب بزرگترین خطری است که میراث فرهنگی را تهدید می کند.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تهدید تخریب، حفاری های غیر مجاز و تخلفات علیه میراث فرهنگی می باشد.

سرهنگ حاتمی از راه اندازی تلفن گویای یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به شماره 09662 برای دریافت اطلاعات و احبار مردمی از رخدادها، جرائم و تخلفات علیه آثار و ابنیه های تاریخی و میراث فرهنگی خبر داد و افزود: شهروندان و دوستداران و علاقمندان میراث فرهنگی می توانند به صورت 24 ساعته هر گونه جرائم و تخلفات علیه میراث فرهنگی از جمله تخریب آثار و بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز در حریم آثار، محوطه ها و تپه های تاریخی، قاچاق اشیاء تاریخی فرهنگی و سایر موارد مشکوک را به یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع رسانی نمایند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی  استان هرمزگان تاکید کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی هرمزگان نیز از طریق شماره 33557001-076 مستقر در موزه مردم شناسی خلیج فارس آماده دریافت هرگونه گزارش و خبرهای شهروندان و هم استانی های گرامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز