معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم:

ساخت پروژه اسکله تفریحی طبل قشم با طرحی سیال و پویا

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۷:۵۰:۲۵
کد خبر: ۸۰۲۹۶۸
معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از احداث یک اسکله تفریحی با طراحی منحصربفرد در روستای طبل قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ محرم بهاروند با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه اسکله تفریحی طبل در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع در فاز نخست، دارای طرحی دینامیک و القا کننده حس تحرک و پویایی است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش روحیه نشاط و سلامت در بین شهروندان، ادامه داد:  این پروژه با طراحی خاص خود، یک سیکل حرکتی و حس ورزش را به مخاطب القا می کند.  

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طول مسیر حرکتی پیاده راه در این پروژه،181 متر بوده و در وسعتی به اندازه  377 مترمربع اجرا شده است.

بهاروند با اشاره به فضاهای دیگر در نظر گرفته شده این اسکله تفریحی ادامه داد: فضای سبزی به وسعت 270 مترمربع و مساحتی در حدود 80 مترمربع به  غرفه های صنایع دستی اختصاص یافته است.

به گفته وی، از ویژگی های دیگر پروژه اسکله تفریحی طبل، استفاده از نوعی کف سازی یکپارچه است که عملا این پروژه را از مبلمان شهری بی نیاز می کند. نیمکت ها از جنس کف پوش و فیزیکی هستند و دیگر نیازی به استفاده از نیمکت هایی ساخته شده از سایر مواد، نخواهد بود.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت سازه چادری به مساحت 300 مترمربع در این پروژه خبر داد و افزود: این سازه، فضای سایه دار مناسبی  برای مکث گروه های گردشگری فراهم می کند تا قبل از ورود به قایق های مستقر در اسکله، از دیدن آیین های سنتی و موسیقی های بومی اجرا شده در این محل، لذت ببرند.

گفتنی است، تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جهت افزایش فضاهای تفریحی  منجر به توزیع متوازن گردشگران در سطح جزیره و معرفی ظرفیت های عمده جغرافیایی، فرهنگی و مردمی در این منطقه شده است.

 

 

نظر شما