فرماندار جاسک:

توسعه پایدار با داشتن جامعه ای سالم محقق می شود

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۰۳:۲۱
کد خبر: ۸۰۲۹۷۸
مهندس رادمهر فرماندار شهرستان جاسک در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، گفت: شبکه بهداشت و درمان در ساختار اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد و تحقق توسعه پایدار با داشتن جامعه ای سالم اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ وی در سخنان خود به موضوعات بهداشتی شهرستان از جمله کلرزنی و بهداشت آب آشامیدنی سالم، سایت دفن زباله اشاره کرد و ابراز داشت: برای رفع بسیاری از معضلات بهداشت نیاز به همکاری عموم جامعه است که باید با آموزش و فرهنگ سازی این کار عملی شود.

 فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: شهرداری باید در جمع آوری سگهای ولگرد و ساماندهی احشام اقدام مناسب انجام دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک با اشاره یکی دیگر از مصوبات کارگروه ساغ گفت: تالاسمی شایع ترین اختلال ژنتیکی است که این بیماری ارثی که از طرف پدر و مادر مینور به فرزند خود می رسد.

دکتر عباس ابراهیمی افزود: غربالگری قبل از ازدواج و شناسایی زوجین ناقل و مشاوره استاندارد و زوجین از محورهای برنامه است و نقش بسزایی در کاهش بروز این بیماری داشته است.

وی یکی از دیگر مشکلات بهداشتی شهرستان جاسک را در حوزه بیماریهای تالاسمی عقد زوجین بدون مشاوره و آزمایش خون قبل از ازدواج عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم در خصوص برنامه عقد  زوجین، عاقدین و معتمدین محلی در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان جاسک به اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال که از 6 بهمن الی 9 بهمن ادامه دارد اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای طرح پولیو خانه به خانه ریشه کنی فلج اطفال یا بیماری پولیو است.

در این جلسه مسئول مبارزه با بیماریها ومسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان جاسک نیز حضور داشتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز