نخستین کتاب هنرمند عکاس جزیره قشم منتشر شد؛

مراسم رزیف، کتابی با ۸۵ عکس ویژه بندر لافت

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۸:۵۲:۴۹
کد خبر: ۸۰۳۴۸۳
نخستین کتاب اصغر بشارتی هنرمند عکاس سازمان منطقه آزاد قشم با عنوان " مراسم رزیف " با 85 عکس ویژه بندر تاریخی لافت در 96 صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ این کتاب با مقدمه ای از محمد امین اخلاصی یکی از معتمدان بندر تاریخی لافت آغاز و مهدی وثوق نیا کار پردازش فنی عکس های این کتاب را به عهده دارد.

اولین کتاب اصغر بشارتی در یک هزار نسخه منتشر شده است.

عکس های کتاب " مراسم رزیف " اصغر بشارتی به سال های 1390 تا 1393 که در آن صیادان روستای تاریخی لافت آئین رزیف خوانی را به عنوان رقص و آواز در مراسم بادبان کشی انجام می دهند مربوط می شود.

صیادان در این مراسم با سپاسگزاری از خدای مهربان برای دادن روزی حلال با شعر خوانی وکشیدن طناب (بادبان کشتی ها) آئین رزیف را با نواختن طبل و سمع (آلت موسیقی محلی) و سردادن آواز بومی انجام می دهند.

یکی از ویژه گی های این کتاب چاپ عکس پنج ناخدا و صیادی بندر تاریخی لافت به نام های حاج محمد آجی، ناخدا علی محمد عبد اخلاصی، ناخدا احمد حاج عبدالله (اطری)، ذکریا صفاری و حسن احمد دامو صفاری است که عمری را در کار صید و صیادی و شرکت در آئین ویژه رزیف خوانی گذرانده اند.

مقدمه این کتاب و بخش معرفی اصغر بشارتی توسط صادق طاهری به انگلیسی ترجمه شده است و در صفحات 94 و 95 این کتاب هم شاهد معرفی وی و شرح کامل مقام هایی که از سال 1386 تا کنون در حوزه استانی، ملی و بین المللی کسب کرده می باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز