نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در میناب افتتاح شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۸:۱۷:۰۵
کد خبر: ۸۰۳۸۸۱
نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با حضور رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان، احمدی فرماندار میناب و جمعی از مسئولین در مجموعه گردشگری تفریحی اقامتی صدف میناب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: اعتقاد دارم گردشگری یک استعداد است و امروز گردشگری اقتصاد سوم دنیاست. اقتصادی که بسیاری از آسیب های سایر اقتصادها را ندارد. نفت و کشاورزی آسیب های خاص خود را دارند اما گردشگری این آسیب ها را ندارد و با روحیه و فطرت انسان همخوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای شکوفا کردن گردشگری و استعدادها باید برای خود چشم اندازی بسازیم افزود: اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان تا پایان سال چشم اندازی را برای خود ترسیم کرده و 5 رویداد مهم را در برنامه دارد که جشنواره گردشگری غذا اولین و شروع آن است.

برومند با اشاره به برگزاری جشنواره عکس و فیلم «هرمزگان من» در بهمن ماه امسال افزود: از ظرفیت هنرمندان برای معرفی استان استفاده خواهیم نمود که اطلاع رسانی آن از امروز شروع شده است.

وی از برگزاری همایش خزر تا خلیج فارس در بهمن ماه خبر داد و افزود: در این همایش تمام مدیران تاسیسات گردشگری و تورگردانان گرد هم جمع می شوند و ظرفیت های استان را برای آنها معرفی خواهیم نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره برگزاری هفته فرهنگی هندوستان در نیمه دوم اسفند ماه امسال در بندرعباس افزود: تعاملات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با هند داریم و مردم هرمزگان نیز مشترکات فرهنگی با مردم این کشور دارند.

برومند با اشاره به برگزاری تور گردشگری دریایی و نمایشگاه صنایع دستی دریایی تا پایان سال ادامه داد: همه اینها نتیجه ساختن یک چشم انداز زییا از گردشگری و صنایع دستی است.

وی افزود: امیدوارم مسولان شهرستان میناب نیز در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چشم اندازهایی را برای خود بسازند و ما هم در کنار آنها خواهیم بود.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی به مدت سه روز از 3 لغایت 5 بهمن ماه و در سه  بخشعرضه، مسابقه ای بصورت آشپزی تفریحی بین خانواده ها و آشپزی حرفه ای بین مراکز مجاز پذیرایی و انتخاب مراکز برتر ارائه غذا در مجموعه تفریحی گردشگری صدف میناب در حال برگزاری  است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز