حیدری‌زاده عنوان کرد:

تشکیل۱۶۰پرونده قطع درخت در بندرعباس/ قطع درخت توسط ادارات دولتی ممنوع است

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۱۵:۱۲:۱۹
کد خبر: ۸۰۴۸۴۱
تشکیل۱۶۰پرونده قطع درخت در بندرعباس/ قطع درخت توسط ادارات دولتی ممنوع است
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از تشکیل 160 پرونده قطع درخت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رضا حیدری‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: از 160 پرونده تشکیل شده، 48 مورد جهت صدور حکم به مراجع قضایی بندرعباس ارسال شده و مابقی نیز در دست پیگیری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های قطع شده شامل نخل، فیکوس، بنجامین، کنار، گارم‌زنگی، چریش و کنوکارپوس است، گفت: به طور کلی، قطع خودسرانه هر نوع درخت، حتی برای سازمان‌های دولتی ممنوع است.

حیدری‌زاده افزود: براساس آیین‌نامه شهرداری، رسیدگی به تخلفات فضای سبز و کسانی که خودسرانه اقدام به تخریب و یا قطع و هرس بی‌مورد درختان در فضاها و معابر عمومی و یا دولتی واقع در حریم خدمات شهری، به کمیسیون ماده 7 این سازمان ارجاع داده می‌شوند.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس، اعضای این کمیسیون را نمایندگان شهردار و شورای شهر، رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس  و دبیر کمیسیون ماده 7 تشکیل می‌دهند.

حیدری‌زاده ادامه داد: براساس قانون شهرداری‌ها، اقدام کسانی که به هر دلیل، اقدام به قطع و هرس بی‌مورد درختان و درختچه‌های واقع در معابر عمومی، فضاهای سبز شهری و پارک‌ها و یا تخریب چمن کنند، به صورت قانونی پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که پیمانکاران و سازندگان بناها هنگام اجرای عملیات ساختمانی با دپوی مصالح به درختان و درختچه‌های پیرامون محیط کار و یا حاشیه پیاده رو و معابر عمومی آسیب می‌رسانند که با گزارش ناظران، بلافاصله از طریق واحد اجراییات اقدامات لازم در این زمینه اعمال می‌شود.

حیدری‌زاده ضمن تقدیر از دادگستری به منظور رسیدگی فوری به تخلفات قطع درخت، خواستار همراهی بیشتر شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری شد و بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه اقدام در این زمینه، گزارش تخلف صورت گرفته را از طریق سامانه 137 شهرداری بندرعباس اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز