هرمزگان پیشرو در صنعت پرورش ماهی در دریا

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۸:۱۵:۵۴
کد خبر: ۸۰۶۳۳۴
هرمزگان پیشرو در صنعت پرورش ماهی در دریا
مدیر کل شیلات هرمزگان، معاونت آبزی پروری شیلات هرمزگان و رئیس گروه پرورش ماهی دردریای شیلات استان با رئیس شرکت هلدینگ تولید بچه ماهی دریایی از کشور مالزی و همراهان ایشان در خصوص توسعه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی و استفاده از توسعه فن آوری روز تکثیر ماهیان دریایی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ در این دیدار محسن یکتاپوربا اشاره به فعالیت های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در دریای استان تاکید کرد: استان هرمزگان آماده هر نوع همکاری برای توسعه تکثیر و پرورش ماهی در دریا در این استان هست.

محسن یکتاپور با بیان اینکه هرمزگان پیشرو در صنعت پرورش ماهی در دریا است ، در رابطه با پتانسیل تولید در  سواحل استان هرمزگان گفت: در این استان با توجه مطالعات انجام شده حدود ۱۲۳۰۰۰ تن ظرفیت در شهرستانهای جاسک ،سیریک،قشم،ابوموسی،بندر لنگه در فاز اول پیش بینی شده است که در حال حاضر استان هرمزگان با ۵۳ واحد قفس  در کشور پیشرو است.

در ادامه معاون آبزی پروری ضمن توضیحات تکمیلی از روند پرورش ماهیان دریایی تاکید نمودند که یکی از نیازهای توسعه پرورش ماهی در دریا  تولید بچه ماهیان از ماهیان با ارزش خوراکی  است .

عبدالرسول دریایی تصریح کرد: در این زمینه شیلات هرمزگان با تکیه بر کارشناسان بومی لازم  میداند از تجربه چندین ساله کشورهای صاحب نام در این خصوص مانند کشور  دوست و مسلمان مالزی استفاده بهینه کند.

پس از آن آقای دکتر رزالی رئیس شرکت اکواگرو کشور مالزی ضمن تشکر از  پیگیری خوب مدیران استان از توسعه پرورش ماهی در دریا و استفاده از تکنولوژی روز برای این توسعه ،آمادگی خود و شرکتش برای کمک و همکاری در تولید بچه ماهی با توجه به تجربه چندین ساله  در تولید ماهیان دریایی با شیلات استان و بخش خصوصی اعلام کرد

گفتنی است شرکت  هلدینگ تولید بچه ماهی دریایی از کشور مالزی در حال حاضر گونه های هامور ،سرخو ،پرستو ماهی و سوف دریایی را در حجم انبوه تولید و به مزارع دریایی جهت پرورش عرضه می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز