رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۵ بیمارستان بزرگ هرمزگان در حال ساخت است / یکصد پروژه بهداشتی و درمانی هرمزگان در دهه فجر آماده بهره برداری است

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۰۹:۲۹:۱۳
کد خبر: ۸۰۶۳۸۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 5 بیمارستان بزرگ در هرمزگان در حال ساخت است که با بهربرداری از این مراکز درمانی بخش زیادی از کمبود تخت های بیمارستانی در استان رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر سید حسین داودی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی مولود انقلاب است، قبل از انقلاب فقط دو بیمارستان در هرمزگان وجود داشت اما اکنون 21 بیمارستان در سطح استان راه اندازی شده است. هم اکنون یک هزار و 533 تخت فعال دانشگاهی در استان فعال است همچنین مجموع کل تخت های بیمارستانی در سراسر استان 2 هزار 236 تخت می باشد که با ساخت بیمارستان های در حال احداث کمبود های موجود جبران خواهد شد.

وی با اشاره به  از آغاز عملیات اجرایی 349 پروژه بهداشتی افزود: عملیات ساخت 130 پروژه تا هفته دولت به اتمام رسید، و یکصد پروژه نیز تا دهه فجر امسال و هفته سلامت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر داودی یادآور شد: اکنون در حوزه سلامت استان علاوه بر 21 بیمارستان تجهیزات پزشکی مدرن از جمله 5 دستگاه MRI، 14 دستگاه رادیولوژی دیجیتال، 11 دستگاه سی تی اسکن، دو دستگاه پیشرفته آنژیوگرافی و دستگاههای رادیوتراپی با انرژی بالا و پایین وجود دارد.

وی ابراز کرد: استان هرمزگان دارای 67 پایگاه اورژانس با 192 آمبولانس فعال در حال خدمت رسانی به بیماران اورژانسی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی از سال 1363با یک رشته آغاز به کار کرد و درحال حاضر در 36 رشته آموزشی از کاردانی تا دکترا و دکترای تخصصی دانشجو می پذیرد.

وی اظهار داشت: 684 متخصص، 92 فوق تخصص در استان هرمزگان در حال فعالیت هستند، همچنین در حوزه بهداشت نیز یک هزار و 720 بهورز در 650 خانه بهداشت با ارائه خدمات سطح یک بهداشتی مشغول به فعالیت هستند، 327 مرکز خدمات جامع شهری و روستایی نیز  تا کنون افتتاح و به بهره براری رسیده است.

دکتر داودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 27 تخت دیالیز در مرکز استان بصورت 4 شیفت کاری مشغول به ارائه خدمت به بیماران دیالیزی می باشد، و 35 تخت دیالیز جدید نیز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در فضایی استاندارد در حال آماده سازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با اشاره به اهمیت تحقیقات و پژوهش در بخش های مختلف بهداشت و درمان گفت: در حوزه پژوهشی 44 مرکز تحقیقات، رشد، شرکت دانش بنیان، مرکز پژوهش و تحقیقات راه اندازی شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز