نشست فعالین، بهره بردارن و سرمایه گذاران گردشگری هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۹:۳۰:۵۶
کد خبر: ۸۰۶۸۱۱
نشست فعالین، بهره برداران و سرمایه گذاران گردشگری استان هرمزگان با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان، دکتر اربابی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، دکتر سلحشوری نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در سالن جلسات استانداری هرمزگان، دکتر برومند مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان و جمعی از فعالین و سرمایه گذاران حوزه گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست با فعالین، بهره برداران و سرمایه گذاران گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری هرمزگان متفاوت و کم نظیر است، عنوان کرد: ویژگی های منحصر بفرد گردشگری در سواحل، جزایر و سرزمین خشکی هرمزگان وجود دارد.

وی ادامه داد: در هرمزگان می توان سفرهای متنوع دریایی، سواحل و سرزمین اصلی داشت و باید ظرفیت های این استان را خوب بشناسیم و معرفی کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: هر نقطه از هرمزگان مملو از زیبایی است که از جمله آن می توان به جنگل های حرا و تالاب ها اشاره کرد.

همتی بیان داشت: اتکا به ظرفیت گردشگری می تواند برای استان هرمزگان درآمدزایی و ایجاد اشتغال داشته باشد.

وی گفت: در جزیره هرمز اقدامات خوبی برای جذب گردشگر صورت گرفته است و بوم گردی ها در این جزیره رونق یافته که موجب افزایش حضور گردشگران در آن شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: کارگروه گردشگری در استان باید بیشتر فعال باشد و مسائل این حوزه را مورد بررسی قرار دهد و رفع کند.

همتی خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاری های وسیع و بزرگی در حوزه گردشگری هرمزگان صورت گیرد و نیاز است در این راه موانع و مشکلات را رفع کنیم تا روند کار تسهیل و روان شود.

دکتر اربابی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز افزود: در حوزه زیر ساخت های گردشگری منابع ما کم است و متاسفانه معافیت های مالیاتی مناطق نمونه گردشگری برداشته شده و امروز این مناطق هیج مزیت قانونی نسبت به سایر مناطق ندارند، همکاری بین بخشی ما قوی نیست امیدواریم به زودی حل شود.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: این یک بحث قانونی است که در مجلس طرح شده و در حال بررسی است و تا قانون تصویب نشود ما نمی توانیم کاری انجام دهیم اما تمام تلاش مان را می کنیم که تخصیص های گردشگری حداقل برای مدتی هم که شده از مالیات ارزش افزوده معاف شوند.

دکتر اربابی در خصوص مشکلات بومگردی ها با اداره بهداشت نیز گفت:  با توجه به اینکه تدوین ضوابط اقامتگاههای بوم گردی با مشکل مواجه بوده کارگروهی تشکیل شده که در آن ارائه خدمات و تدوین ضوابط درجه بندی شده است.

وی در خصوص مشکلاتبیمه راهنمایان گردشگری افزود: مشکل ما این است که در خیلی از جاها راهنمایان تور شغل محسوب نمی شود و در رسته مشاغل نیامده تلاش می کنیم راهنمایان را در رسته شغلی بیاوریم و بتوانیم از تعرفه های صنعتی برای بیمه آنان استفاده کنیم.

اربابی در خصوص تسهیلات صنایع دستی هم افزود: در بخش صنایع دستی با صندوق توسعه ملی به نتایج خوبی رسیده ایم و قرار شده  این صندوق برای ایجاد نمایشگاه و اماکن و تاسیساتی که برای فروش صنایع دستی ایجاد می شود تسهیلات در نظر بگیرد.

معاون سرمایه گذاری ادامه داد: سرمایه گذاران و فعالین گردشگری مهمترین سرمایه های ما هستند و ما هر کاری بتوانیم برای توسعه این صنعت انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه گردشگری 58 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است، افزود: برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه امسال ما تراز منفی خروج گردشگر از کشور داشته ایم یعنی ورود گردشگر به کشور بالاتر از خروج آن به کشور بوده است که همه اینها در اثر تلاش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در خصوص ویزای صادر شده در مبادی وردی گفت: ویزای الکترونیک در بیشتر مبادی ورودی انجام می شود و ویزای خارج از گذارنامه که انجام نمی شد در صورت تقاضای ورود گردشگر در حال انجام است.

وی در خصوص لغو روادید با کشورها گفت: ما با عمان لغو روادید به صورت یکطرفه انجام شده است و تقاضای لغو روادید با چین را نیز داشته ایم که همه اینها در افزایش ورود گردشگر موثر بوده است.

امیدوارم این مسیر را با کمک تاثیرگذاران این حوزه به ثمر بنشیند و ما هم با توان توان و ظرفیتی که دارم در خدمت شما عزیزان هستم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز