در حاشیه افتتاح اولین پکیج تصفیه فاضلاب در بوستان الزهرا بندرعباس مطرح شد:

پیش تصفیه خانه های فاضلاب منجی شبکه تصفیه فاضلاب هرمزگان

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۱:۵۱:۳۲
کد خبر: ۸۰۸۰۴۶
صبح امروز در نشست مشترک معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور ،مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان ومدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان یپرامون افتتاح اولین پکیج تصفیه فاضلاب در بوستان الزهرا بندرعباس بر اهمیت نصب پیش تصفیه خانه ها قبل از ورود فاضلاب به شبکه تصفیه فاضلاب شهری تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این نشست معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور،بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در فعالیت های مهم کشور را یک ضرورت خواند و گفت:بدون شک حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع مفید برای محیط زیست و تصفیه فاضلاب یک ضرورت است.

پروین فرشچی در این نشست با اشاره به اینکه تملک بخشی هایی از سواحل در نهاد های دولتی و اجرایی است گفت: در حال بازپس گیری این اراضی از نهاد های اجرایی و دستگاه دریایی هستیم.

وی با سرطان زا خواندن برخی از آلاینده های ورودی به آب دریا گفت: بدون شک نمی توان تنها به یک عامل برای سرطان اشاره کرد و نقش تجمعی عوامل سرطان زا بی شک در این مهم تاثیر گذار است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر نقش نظارتی سازمان محیط زیست گفت:   پیگیر ایجاد گارد ساحلی برای کشور هستیم که پایلوت آن نیز امید است در هرمزگان به اجرا در بیاید.
 

در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست به ویژه محیط زیست دریایی گفت:  از سال ۸۳ اصلاح  رووند و عملیات ممانعت از ورود فاظلاب به ساحل و دریا  در دستور کار قرار گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

حبیب مسیحی در ادامه بافت های فرسوده را از دغدغه های مهم این سازمان خواند و گفت : خوشبختانه با همکاری آب و فاضلاب استان هرمزگان پایش منظم و مرتب از خروجی های تصفیه خانه های آب و فاضلاب صورت می گیرد که در این پایش ها انحرافات لحظه ایی با شاخص های استاندارد خروجی آب از فاضلاب تصفیه خانه ها وجود دارد که این نیز در حال مرتفع سازی و بهبود است.

وی با بیان اینکه بار مغذی دریا در حال حاضر زیاد است  گفت: مهم است بدانیم که در یا تا چه حد توان افزایش آلایندگی آب را می تواند تحمل کند، که در حال حاضر هیچ شاخصی برای این مهم در دسترس نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با بیان اینکه فاضلاب بازار ماهی فروشان از نظر کمی بسیار کمتر از دیگر فاضلاب های خروجی است  گفت: باید این مراکز هم مجهز به سیستم پیش تصفیه شوند.

مسیحی در رابطه با بازار جدید ماهی فروشان بندرعباس و تمامی بازار های جدید ماهی فروشی گفت : لازمه فعالیت این مراکز بدون شک تهیه مکانیزمی برای انتقال ضایعات بازار ماهی فروشان به مراکز فرآوری و بازیافت خاص خود  و همچنین داشتن پیش تصفیه برای پس آب های خروجی این مراکز است.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان  با اشاره به اینکه  رسانه ها به عنوان بازوی مطالبه گری استان هرمزگان هستند گفت: در راستای مدیریت منابع آب استان و تامین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز از آب غیر شهری اقدامات خوبی در دست انجام است.

امین قصمی افتتاح اولین پکیج تصفیه خانه فاضلاب در بوستان الزهرا بندرعباس گفت : این پکیج فاضلاب شهری را در محل بوستان الزهرا با انشعاب گرفتن از فاضلاب شهری تصفیه و برای آبیار ی محلی همان بوستان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در رابطه با فاصلاب خروجی شهرک نیروی دریایی هدیش گفت :شرکت  آب و فاضلاب استان هرمزگان آمادگی کامل برای تصفیه فاضلاب این شهرک را دارد منتهی طرحی در همان شهرک از سوی نیروی دریایی در حال اجراست که در همان شهرک فاضلاب را تسویه و در آبیاری فضای سبز استفاده شود که متاسفانه پروژه این شهرک پیشرفت خوبی نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در رابطه با کندی مسیر بازسازی تصفیه خانه بندرعباس گفت: با بیان اینکه بازسازی تصفیه خانه در حالی دارد صورت می گیرد این تصفیه خانه در حال فعالیت است و  اتفاقات بین المللی هم در این مهم با توجه به نیاز به خرید برخی تجهیزات از خارج کشور بی تاثیر نبوده است.

قصمی در ادامه نصب پیش تصفیه ها را در مراکز تولید فاضلاب خرد و کلان یک ضرورت مهم خواند و گفت باید دستگاه های اجرایی در این مهم ورود کنند و مانع از ورود فاضلاب با هر میزان آلودگی به سیستم تصفیه فاضلاب شوند.

خبرنگار : کاظم محمدیان مصمم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز