سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس :

راه‌اندازی اولین پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در بندرعباس

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۸:۵۲:۴۸
کد خبر: ۸۰۹۳۹۷
راه‌اندازی اولین پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در بندرعباس
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از راه‌اندازی نخستین پکیج تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس در بوستان الزهرا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ رضا حیدری‌زاده با اعلام این خبراظهار کرد: این پکیج براساس تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و شهرداری بندرعباس و با هدف ایجاد منابع آبی جایگزین برای آبیاری فضای سبز شهری و در راستای تحقق مدیریت مصرف آب شرب راه‌‎اندازی شده است.

وی افزود: این پکیج با اعتباری بالغ بر سه هزار و 500 میلیون ریال و با همت شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان راه‌اندازی و به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری تحویل شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: کیفیت پسـاب خروجی این دسـتگاه تصفیـه فاضلاب در حد استـاندارد آبیـاری فضـای سبز(استانـدارد USEPA) بوده که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

حیدری‌زاده با بیان اینکه ظرفیت آب تولیدی این دستگاه 50 متر مکعب در شبانه روز است، خاطرنشان کرد: تصفیه فاضلاب در این دستگاه به روش سیستم بیولوژیکی به روش لجن فعال و با استفاده از هوادهی عمقی(MBBR) انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: کاربرد این پکیج تصفیه شامل تصفیه انواع فاضلاب‌های بهداشتی نظیر فاضلاب مجتمع‌ها و ویلاهای مسکونی، ساختمان‌های اداری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها، کارخانجات، کارگاه‌ها، مجتمع‌های تفریحی و... است.

مدیرعامل آبفای استان نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر به کارگیری فاضلاب تصفیه شده استاندارد به عنوان راهکار اجرایی در دسترس در راستای کاهش مصرف آب شرب، گفت: در حال حاضر با هماهنگی و همکاری شهرداری بندعباس تعداد پنج بوستان پرمصرف مشخص و مطالعات و امکان‌سنجی نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب خام در این بوستان‌ها انجام شده که در صورت تامین اعتبار لازم نسبت به خرید و راه‌اندازی این پکیج‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: کاهش فضای مورد نیاز برای نصب، قابلیت تصفیه فاضلاب‌های قابل تجزیه بیولوژیکی با بار آلودگی بالا، کیفیت بهتر پساب خروجی، تولید لجن کمتر و راندمان بالاتر تصفیه فاضلاب در مقایسه با سایر روش های لجن فعال از جمله مزایای این پکیج تصفیه فاضلاب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز