رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان:

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان با انتقاد از عدم پرداخت بموقع مطالبات نشریات: عدم پرداخت مطالبات، نشریات را با بحران حذف وتعطیلی روبرو کرده است

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۹:۵۷:۳۴
کد خبر: ۸۱۲۱۹۴
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان با انتقاد از عدم پرداخت بموقع مطالبات نشریات:  عدم پرداخت مطالبات، نشریات را با بحران حذف وتعطیلی روبرو کرده است
رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان گفت: در حالی به پایان سال 97 نزدیک می شویم که عمده مطالبات نشریات استان در نزد ادارات مالی و ذیحسابی دستگاه های دولتی به بهانه عدم تخصیص بودجه بلوکه شده است.

فروغ مسلم زاده در گفت وگو با خبرگزاری برنا ؛ با انتقاد از عدم پرداخت بموقع مطالبات قانونی نشریات استان اظهارداشت: در حالی که سال 97 روبه پایان است و چند هفته بیشتر تا پایان سال و بسته شدن حساب های مالی دستگاه های دولتی باقی نمانده به جرات می توان گفت 70 درصد مطالبات نشریات استان پرداخت نشده است. 

وی افزود: این تعلل و بی توجهی به مشکلات اقتصادی نشریات خودگران و مستقل استان قطعا در سال جدید بحران حذف ویا تعطیلی را پیش روی مدیران رسانه ها خواهد گذاشت و تاجایی این بحران پیش خواهد رفت که دیگر نمی توان نشریات ورشکسته و یا روبه اضمحلال رفته را جانی دوباره بخشید. 

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان تاکید کرد: بسیاری از همکاران مطبوعاتی تنها حرفه و پیشه دیرینه شان روزنامه نگاری و خبرنگاری بوده و تنها راه ارتزاقشان از این محل می باشد که تعویق ویا عدم پرداخت مطالباتی که بنا به سفارش دستگاه های دولتی منتشر شده وبه صورت سند رسمی و قانونی لازم الپرداخت بوده آنهارا با بحران اقتصادی و مشکلات خانوادگی زیادی مواجه کرده است. 

 مسلم زاده بیان داشت: در بسیاری از جلسات متعدد با جناب استاندار این مشکل به کرات عنوان شده وهمیشه هم قول مساعدی مبنی بر پیگیری و پرداخت داده شده اما عدم همکاری دستگاه های مربوطه این قول مساعد جناب استاندار را برزمین نهاده و انتظار داریم در استانه سال نو با دستور ضرب الاجل پرداخت استاندار ، اهالی رسانه با خبرهای خوش مبنی بر پرداخت تمامی مطالباتشان غافلگیر شده و نورامیدی بردلهاشان تابیده شود و انگیزه ای برای شروع سالی جدید همراه با تلاش و کوشش داشته باشند.   

وی افزود: از آنجایی که در سال جاری چاپخانه ها از ابتدای سال تاکنون چندین بار دستمزدها و هزینه های چاپ را افزایش داده و بسیاری از همکاران رسانه ای مجبور به تعویض چاپخانه وبروز مشکلات زیادی در مسیر ارسال تا انتشار برایشان ایجاد شده امید است با دستور جناب استاندار و پیگیری های مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی شاهد راه اندازی چاپخانه ای در خور شان اهالی رسانه در سال جدید باشیم تا برای همیشه به آوارگی نشریات هرمزگان در استان های همجوار و مرکز پایان داده شود. 

مسلم زاده بیان داشت: گرانی کاغذ از یکسو وافزایش هزینه های چاپ و ارسال و دستمزد کارکنان و .... از سوی دیگر عدم پرداخت مطالبات حقه نشریات از سوی دستگاه های دولتی فشارهای مضاعفی بر مدیران رسانه در طی دوسه سال اخیر وارد کرده که اگر این مطالبات به موقع وبا ضرب الاجل یکماه پرداخت می شد اندکی از بار این فشارهای اقتصادی و بدهی های معوق مدیران رسانه کاسته می شود و آنها با فراغت خاطر بیشتر به تولید محتوا و مطالب تولیدی می پرداختند. 

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مطبوعات هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد: انتظار داریم درهفته های پایانی سال مدیران دستگاه های دولتی که همیشه اهالی رسانه را همراه و همدل خود دانسته نظر مساعدی نسبت به پرداخت های معوق نشریات داشته و هرچه سریعتر نسبت به پرداخت معوقات دستور لازم را صادر نموده و به بهانه عدم بودجه پرداختی نشریات را به سال جدید موکول ننمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز