با حضور معاون وزیر نیرو و ویدیو کنفرانس با رییس جمهور:

دو پروژه شبکه آبیاری و زهکشی میناب و طرح سد تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا به بهره برداری رسید

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۱۳۹۲۸
با حضور معاون آب و آبفا وزیر نیرو از طریق ویدیو کنفرانس با رییس جمهور دو پروژه شبکه آبیاری و زهکشی سه هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان میناب و طرح سد تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا در شهرستان حاجی آباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ قاسم تقی زاده خامسی در این مراسم در توضیح پروژه های صنعت آب و برق استان هرمزگان بیان کرد:استان هرمزگان یکی از استانهای کم آب کشور است که دو دهه خشک سالی و کم بارشی کشاورزی این منطقه را با بحرانهای جدی مواجه کرده.

وی در ادامه افزود: با توجه به بارش های روزهای اخیر در استان هرمزگان ذخیره اب در پشت سدها مطلوب شده که دولت و وزارت نیرو برای توزیع عادلانه آب باید با نگاه مثبت اقدامات اقدامات موثری را انجام دهد مهمی صورت خواهد گرفت.

تقی زاده تصریح کرد: ۳۷ طرح در بخش صنعت برق و انرژی در هرمزگان در دست اجرا است.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم بخش نیرو در هرمزگان گفت در استان هرمزگان در بخش آب و آبفا، ۹۸پروژه با اعتبار۳۶ هزار میلیارد ریال و ۳۷ پروژه در صنعت برق و انرژی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان با متوسط پیشرفت ۴۰ درصدی داریم.

معاون وزیر نیرو گفت: طرح ملی انتقال آب خلیج فارس بانمک‌زدایی توسط بخش خصوصی با اعتبار ۹۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال اجراست و فاز اول این پروژه در نیمه اول سال آینده با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی برای صنعت و شرب هرمزگان و بخشی برای صنعت کرمان و یزد استفاده می‌شود.

تقی زاده، دیگر پروژه صنعت برق استان را نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار۴۹۰ میلیون یورو اعلام کرد که توسط بخش خصوصی با فناوری جدید درحال اجراست و فاز نخست این نیروگاه نیز با ظرفیت ۳۷ مگابایت در پیک در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول، تامین ۱۰۰ درصد از آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها را از جمله برنامه‌های وزارت نیرو اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسید و در نیمه سال آینده  نیز۴۰ هزار مترمکعب دیگر وارد مدار می‌شود.

وی بابیان اینکه در دشت میناب ۱۲ هزار هکتار از اراضی به‌صورت روباز آبیاری تامین آب می‌شود؛ اظهار داشت: امشب با حضور رئیس جمهور در فاز نخست برای سه هزار هکتار خط انتقال آب به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار یک‌هزار و 100 میلیارد ریال برای آبیاری صیفی‌جات افتتاح می‌شوند و این صیفی‌جات تولیدی در تمام فصول سال در کشور توزیع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز