صادرات ۳۰ میلیون دلاری سالانه شمش روی قشم به کشورهای اروپایی و آسیایی/ ۶ درصد شمش روی ایران در جزیره تولید می شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۸:۰۱:۰۱
کد خبر: ۸۱۴۸۴۷
مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم گفت: ارزش صادرات شمش روی این واحد تولیدی به کشورهای اروپایی و آسیایی سالانه به طور متوسط به 30 میلیون دلار می رسد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ عطا تفضلی  اعلام کرد: با توجه به تغییر قیمت جهانی شمش روی ارزش سالانه محصولات صادراتی این شرکت تا 45 میلیون دلار در سال قابل افزایش می باشد اما میانگین متوسط ارزش محصولات صادراتی این واحد طی سال های گذشته بین 20 تا 30 میلیون دلار بوده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت ورق روی این واحد تولیدی به 20 هزار تُن در سال می رسد، افزود: شرکت ذوب و احیای روی قشم با سهم 6 درصدی در کشور، 95 درصد محصولات خود را به کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، چین، هند، ترکیه، امارات و چند کشور دیگر صادر می کند.

مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم اظهار کرد: با بهره از دانش مهندسان شرکت موفق شدیم 30 درصد مواد تولید شمش روی را از پسماندهای بجا مانده از سال های قبل تامین کنیم.

به گفته وی، از ابتدای راه اندازی این کارخانه در سال 1376 در منطقه آزاد قشم تا پایان شهریور ماه امسال 237 هزار و 942 تُن شمش روی تولید و صادر شده است.

تفضلی اظهار کرد: سالانه حدود 50 هزار تُن اسید سولفوریک به عنوان کالای استراتژیک کشور در این واحد صنعتی با هدف استفاده در مصارف داخلی و همچنین تامین بخشی از نیاز داخل کشور تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 96 روزانه 25 تُن کنسانتره BZS  با عیار 20 درصد به عنوان خوراک ورق روی در این شرکت تولید شده است، افزود: امسال از دور ریز فرآیندهای سال های گذشته توانستیم میزان تولید روزانه کنسانتره این شرکت را به 80 تُن در روز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم گفت: این واحد صنعتی فعالیت خود را سال 1376 در 35 هکتار زمین آغاز کرد و نخستین مرحله تولید ورق روی این شرکت در سال 1378 به پنج هزارتُن رسید و با پشتکار و برنامه ریزی توانستیم پس از یک سال میزان تولید محصولات مان را به 10 هزار تُن برسانیم و در سال 1380 با راه اندازی فاز دو موفق به تولید سالانه 20 هزار تُن ورق روی شده ایم.

بنا به این گزارش، شرکت ذوب و احیای روی قشم به عنوان یکی از شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم با 374 نیروی متخصص و ماهر که بخش اعظم آنان نیروهای بومی هستند سهم مهمی در ایجاد اشتغال پایدار این منطقه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز