برگزاری نشست کارگروه امنیت دریایی اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیونز)

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۹:۳۴:۵۱
کد خبر: ۸۱۴۹۰۵
منطقه یکم امامت نداجا نشست کارگروه امنیت دریایی اجلاس نیروهای دریایی اقیانوس هند (آیونز) به ریاست امیر دریادار دوم محمد رضا عزیزی معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش و ریس دبیرخانه و ریس کارگروه امنیت دریایی آیونز و حضور کشورهای عضو در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛امیر  دریادار دوم عزیزی در این نشست ضمن خیر مقدم به نمایندگان کشورهای عضو آیونز و ابلاغ سلام امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: همه ما با یک هدف مشترک دور هم جمع شدیم که عبارت است از همگرایی و همفکری و تعامل برای ایجاد امنیت در اقیانوس هند به عنوان یکی از راهبردی ترین اقیانوس های جهان.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما به عنوان ریاست جدید این کارگروه به دنبال حرکتی فعال و جدیی با همکاری یکدیگر هستیم که نخستین گام آن رسیدن به دستورالعمل جامعه و کامل امنیت دریایی استکه بنا داریم با به اشتراک گذاشتن نظرات و همکاری ها مسولانه شما به آن برسیم

امیر  دریادار دوم عزیزی گفت : با توجه به رویکرد و سیاست نیروی دریایی ارتش مبنی بر حرکت به سمت اقدامات هم‌افزار و عمل‌گرایانه پیشنویس دستورالعمل امنیت دریایی که توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تهیه گردیده است ارائه و به نظرسنجی گذاشته خواهد شد تا پس از سیر مراحل تصویب نهایی مورد بهره‌برداری کلیه اعضا قرار گیرد. یکی دیگر از اهداف مهمی که نداجا به دنبال دستیابی به آن در پایان این نشست می‌باشد، جلب نظر اعضا در تصویب برگزاری یک رزمایش عملی ضد ناامنی و دزدی دریایی با مشارکت کلیه کشورهای عضو و ناظر آیونز در سال آتی و به میزبانی نداجا می‌باشد. مذاکرات و گفتگوهای اولیه حاکی از آن است که نداجا در جلب نظر مثبت و مساعد اعضا برای برگزاری این رزمایش مرکب دریایی موفق بوده است.

امیر  دریادار دوم عزیزی ریس کارگروه امنیت دریایی آیونز  در  خاتمه گفت :این اجلاس در جهت پیشبرد اهداف خود و مشارکت حداکثری اعضا، اقدامات خود را در سه کارگروه مجزا تحت عناوین «کمک‌های بشردوستانه و امدادونجات»، «امنیت دریایی» و «به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری‌های مشترک» متمرکز کرده و به اجرا در می‌آورد که در این میان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ریاست کارگروه امنیت دریایی آیونز  را به‌عنوان مهمترین کارگروه این اجلاس برعهده دارد که  هدف این کارگروه تأمین امنیت جمعی با مشارکت همه کشورهای ذی‌نفع منطقه‌ای عضو آیونز می‌باشد.

شایان ذکر است در سال 2008 و به منظور دستیابی به امنیت دریایی سودمند و متقابل در محدوده اقیانوس هند با حضور فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند آغاز به کار نمود. این اجلاس طی فعالیت ده‌ساله خود توانسته است زمینه حضور 32 کشور در قالب 24 کشور عضو و 8 کشور ناظر را فراهم آورد  که دومین نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز از 28 بهمن لغایت 1 اسفند در بندرعباس با حضور بیش از 20 نماینده از 11کشور عضو  به میزبانی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز