در نبردی برابر؛

گرانی مچ نظارت را خواباند

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۰۹:۵۸:۵۷
کد خبر: ۸۱۴۹۱۴
گرانی مچ نظارت را خواباند
این روز ها از سوی مدیران ودستگاه های اجرایی استان شاهد عرضه انواع محصولات دامی و کشاورزی از گوشت و میوه تا مرغ و ماهی هستیم که بدون شک این کار تائیدی بر قیمت های نجومی گران فروشان است،چراکه این شیوه یعنی پذیرفتن عدم توانایی در کنترل قیمت ها و و ناتوان بودن سیستم نظارتی در کاهش گرانی های بی اساس است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ کاش مسئولین به جای عرضه های هر از گاهی محصولات به فکر راه حلی قطعی و درست  برای گرانی ها باشند.

اگر گوشت برزیلی  در بندرعباس با عرضه مستقیم قیمتش حدود 60 درصد کاهش می یابد و ماهی هوور در بازار کیلویی ۵۵هزار تومان  قیمت دارد که در عرضه مستقیم کیلویی ۲۲هزار تومان عرضه شد یعنی با بیش از 50 درصد تخفیف ،پس روشن است که گرانی ها ناشی از عوامل واسطه ایی و تخلفات است و این درحالیست که  در کاهش ۵۰درصدی قیمت ها از طریق عرضه مستقیم سود تولید کننده و فروشنده هم در نظر گرفته شده است.

سازمان ها و ادارتی که به عنوان متولی این امر هستند و در وظیفه اصلی این سازمان ها و ادارت نظارت بر بازار تعریف شده و همواره مدعی نظارت بر بازار هستند باید تلاش خود را دو چندان کنند.چرا مسئولین مرتبط بر نظارت بر بازار کمی قهرمانانه با این همه نیرو وارد میدان نمی شوند و کنترل بازار را به دست نمیگرند جای تعجب دارد!

مسئولین محترم نظارت و حل معزل گرانی ها در هرمزگان کسی منکر تلاش های شبانه روزی شما و مجموعه تحت مدیریت شما، تا دیر وقت در اداره ماندن،برگزاری جلسات و ماموریت ها مکرر تان نیست؛قدر دان شماهم هستیم.

بپذیرید هیچ قصد  تخریب و اتهام زنی به مسئولان این مهم نیست، همه بر شرایط بد اقتصادی کشور واقف هستیم و بر کسی پوشیده نیست،اما کشور و مردم با این شرایط اقتصادی و فشار تحریم ها نیازمند روحیه قهرمانانه مدیران ومسئولان هستند.

شما همگی بدون شک از نخبگان هستید و و باید نسبت به مردم عادی متفاوت ترتصمیم گیری و عمل کنید،شما نسبت به مردم مسئول هستید چرا که با پذیرش سمت سازمانی خود در برابر وظایفتان آن هم در این شرایط سخت متعهد هستید.

اعضای محترم ستاد تنظیم بازار  استان قهرمانانه به میدان بیائید،این شرایط کشور مدیریت معمولی نمی خواهد، یک شهروند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرید و نسبت به یک تخلف شکایت کنید و نتیجه را پیگیری کنید بدون شک بی اثر بودن و روند طولانی رسیدگی به شکایت خود را شاهد خواهید شد و مجازات متخلفین و مسببان گرانی ها نباید در این شرایط حساس کشور مثل گذشته باشد،نیاز به جدیدت بیشتری در برخورد با متخلفین است.

رهبری معظم انقلاب بارها بر روی اقتصاد درون‌گرا که متکی بر حمایت از تولید داخلی است تاکید داشته اند ولی متاسفانه محصولات تولید داخلی هم در پیچ و تاب عبور از واسطه های سودجو و عدم نظارت بر روی موج گرانی سوار شده تا جایی که تولید کننده سود 10 درصدی و واسطه گر سودهای چند صد درصدی می برندو در نهایت مردم نیز ناتوان از خرید.

با ادامه این روند از سوی مسئولان نه از کالای ایرانی حمایتی صورت می‌گیرد نه چرخ اقتصاد استان می چرخد بلکه روز به روز به وضعیت بحرانی تر می رسد.

این شمایید که باید به میدان بیایئد،عرضه های قطره چکانی که حاصل آن صف های طولانی از مردم نیازمند است و جز آبرو ریزی برای کشوری با تمدن چندین هزار ساله و با پشتوانه محکم اسلام چیزی ندارد.

کاش در این روزها که در سراسر ایران اسلامی ما،نوای انقلاب شکوهمند اسلامی طنین انداز شده است مانند امام راحل( ره)،بسیج وار این معزل را حل کنید.شک نکنید که امکان پذیر است و همه مردم،رسانه ها و دستگاه های اجرایی پشتیبان شما هستند.

 

کاظم محمدیان مصمم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز