تشکیل کارگروه هسته گزینش صنعت آب و برق استان

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۹:۴۷:۱۴
کد خبر: ۸۱۶۴۲۳
تشکیل کارگروه هسته گزینش صنعت آب و برق استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تشکیل کارگروه هسته گزینش صنعت آب و برق استان هرمزگان با حضور مشاور و نماینده وزیر در هیات عالی گزینش وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر هوشنگ ملایی در این نشست که با حضور جمعی از مدیران کشوری و مدیران صنعت آب و برق استان تشکیل شد عنوان کرد: یکی از موفقیت‌های بزرگ در افزایش راندمان کاری استفاده از نیروی ماندگار در استان است که در این زمینه باید در انتخاب نیروهااولویت‌های خاصی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه توضیح داد: یکی از شرایطی که به‌عنوان پیشنهاد می‌توان در به‌کارگیری نیرو لحاظ شودتعهد به خدمت چندین ساله و عدم جابه‌جایی به استان‌های دیگر قبل از طی کردن مراحل آزمون و یا امتحان کتبی است.

این مقام مسئول در ادامه تشریح کرد: زیرا برخی از استان‌ها مانند هرمزگان از شرایط خاصی برخوردارند به همین علت قبل از هر چیز باید در توانمندی و ماندگاری نیرو به اطمینان کامل رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: یکی از مشکلات دیگر در این حوزه کمبود نیروی کار در شهرستان‌ها است و برای انتقال نیروها به شهرستان با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

ملایی درباره استفاده از برخی نیروهای انجام کار مشخص اظهار کرد: بسیاری از نیروها تحت قراردادهای مختلف مشغول به فعالیت هستند که باید تعیین تکلیف شوند تا بتوان با برنامه‌ریزی به سمتی سوق یابند که در ساختار نیروی انسانی موفق جای بگیرند.

وی در پایان با اشاره به استفاده از سازوکارهای قانونی در استفاده از نیروی کار تصریح کرد: باید تکلیف نیروهای انجام کار مشخص که به‌نوعی سردرگم هستند مشخص شوند تا با ایجاد انگیزه و تشویق به ماندگاری افراد کمک شود.

در ادامه این نشست سید فخرالدین پیشوایی دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نیروبا اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری نیروهای کارآمد اشاره کرد و گفت: مسئله گزینش نیروها یک امری است که باید تابع قوانین کشوری و آنچه در مجلس تصویب‌شده باشیم.

وی افزود: خوشبختانه گزینش‌های صنعت آب و برق در استان هرمزگان تابع قوانین بوده و به نحو مطلوبی در این امر دقت شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: توقع هیئت عالی وزیر از مسئولین گزینش پایبندی به قانون است که البته گزینشگران باید موردحمایت مدیران و دارای استقلال باشند.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نیروخاطرنشان ساخت: در مواردی که نیاز می‌بینید حتی پیمانکاران نیز باید مورد گزینش قرار بگیرند که مستلزم همسویی مدیران در گزینش‌هاست.

پیشوایی در بخشی دیگر از سخنان خود به گزینشگران اشاره کرد و گفت: افرادی که به‌عنوان گزینشگر هستند نیز باید مسئولیت‌پذیر بوده و کارشان را با اعتقاد و به‌عنوان وظیفه شرعی انجام دهند.

وی یادآور شد: گزینش مسئولیت سنگینی است که انتظار می‌رود مدیران در این زمینه همکاری لازم را با هسته گزینش داشته باشند.

این مقام مسئول بار دیگر با اشاره به مسئولیت گزینشگران گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود این است که سنجش پایه علمی افراد مورد اهمیت قرار بگیرد به‌گونه‌ای که گزینشگران در مصاحبه‌های علمی این افراد حضورداشته و در صورت عدم تائید تصمیم گیر را باطل اعلام کنند.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نیرو در پایان با یادآوری اینکه مدیران عامل و هسته گزینش باید نزدیک به هم عمل کنند بیان کرد: با تصمیمات درست باید افرادی وارد در کنار مدیران قرار بگیرند که صلاحیت کافی داشته و بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

مرتضی رفیعیان، مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت نیرو نیز در بخش دیگری از این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آشنایی با قوانین جاری گزینش، شفاف‌سازی و فرهنگ‌سازی یکی از کارهایی است که باید صورت بگیرد.

وی افزود: کارها باید بر اساس و روال قانونی انجام بگیرد تا کارها با سرعت و دقت بیشتری به‌پیش رود.

این مقام مسئول با تأکید بر انتخاب افراد در گزینش‌ها اذعان داشت: در فرآیند گزینش صلاحیت علمی و یا توانایی عملی، جسمی و روانی افراد بررسی شود و اگر فردی دچار مشکل بود روند پرونده متوقف و به بالاترین مقام دستگاه منعکس شود.

رفیعیان در پایان خاطرنشان ساخت: باید با شفاف‌سازی و فرهنگ‌سازی فرهنگ شایسته‌سالاری را بیش‌ازپیش در جامعه گسترش داد.ُ

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز