مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

پرداخت تسهیلات به یکهزار و ۲۸ طرح اشتغال روستایی در هرمزگان

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۰۸:۵۱:۴۸
کد خبر: ۸۱۶۸۳۲
پرداخت تسهیلات به یکهزار و ۲۸ طرح اشتغال روستایی در هرمزگان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از اول سالجاری تاکنون به یکهزار و 28 طرح اشتغالزای روستایی حدود 230 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مهندس سلیمی در بیست و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: از مجموع 289 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی به اشتغال روستایی در استان، حدود 251 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است که پیش بینی می شود با تخصیص کامل این سهمیه، زمینه اشتغال 5 هزار و 217 نفر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با هدف رفع مشکل بیکاری در مناطق روستایی است، بیان داشت:  نظارت دقیق بر اجرای این طرح ‌های توسط کمیته ‌های نظارت در حال انجام است و تمام طرح ها با دقت بازدید و نظارت می شوند.

سلیمی در ادامه، گفت: از مجموع 30 هزار نفر تعهد اشتغال سال جاری، ایجاد 22 هزار فرصت شغلی جدید و تثبیت 8 هزار فرصت شغلی در بخشهای مختلف اقتصادی هدف گذاری گردیده است که تا کنون 99 درصد آن محقق شده است .

وی  مجموع اعتبارات ابلاغی برای مشاغل خانگی، کسب و کارهای خرد و خوداشتغالی را 104 میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: از این مبلغ بیش از 97 میلیارد تومان برای اشتغال 6 هزار و 798 نفر تخصیص داده شده که تاکنون حدود 77 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و  رفاه اجتماعی استان افزود: طرح کارورزی یکی از طرحهای اشتغالزای کشور است که با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی مختلف بر حسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی وکارفرمایان اجرا می‌شود که سهمیه استان 2 هزار و 900 نفر است و تاکنون یکهزار و 530 نفر با کارگاهها انعقاد قرارداد داشته اند.

مهندس سلیمی گفت: هرمزگان سومین استان برتر کشور در اجرای این طرح است.

وی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی را یکی دیگر از برنامه های اشتغالزایی عنوان کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز