رئیس پلیس فتا هرمزگان خبر داد:

مجرمان سایبری در کمین مسافران نوروزی

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۹:۲۳:۲۲
کد خبر: ۸۱۸۸۱۰
مجرمان سایبری در کمین مسافران نوروزی
رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: بانزدیک شدن به تعطیلات نوروز،برخی افراد از این فرصت استفاده وتورهای نوروزی و سفر به شهرها وکشورهای مختلف خرید می‌کنند که مجرمان فضای مجازی در کمین هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی‌اصغر افتخاری گفت: با توجه به مسافرت‌های هموطنان در ایام نوروز و همچنین دغدغه انان برای تهیه بلیط و تورهای مسافرتی در همین راستا شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی در رسانه‌های مختلف هستند.

وی بابیان اینکه یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی فروش تورهای مسافرتی باقیمتی بسیار پایین است، افزود: افراد سودجو از این ایام و موقعیت سوءاستفاده کرده و از طریق سایت‌های تقلبی اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک برای هموطنان و ارائه پیشنهادهای فریب‌دهنده، اعتماد افراد را به خود جلب و آنها را به صفحات درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی آنان می‌کنند.

سرهنگ افتخاری اظهارداشت : افراد برای مصون ماندن ازاین‌گونه کلاهبرداری‌ها باید به آدرس صفحات در قسمت URL ( آدرس بار ) دقت کنند و از سایت‌هایی که با پروتکل https شروع می‌شوند برای انتقال وجه بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال وجه ارائه شماره کارت و یا شماره حساب کافی بوده و هیچ نیازی به مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست ، افزود: مجرمان در روشی دیگر با افراد تماس گرفته و آنها را به جلو دستگاه عابر بانک کشانده و با ترفندهای خاص اقدام به برداشت از حساب آنان می کنند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه این موضوع راجع به تورهای خارج از کشور بسیار شدیدتر خواهد بود به افرادی که قصد عزیمت به شهرهای توریستی در تعطیلات نوروز را دارند توصیه کرد تمام تورها و خدمات آنها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه‌کرده و حتما در این مورد تحقیقات لازم را داشته و پس از اطمینان اقدام کنند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان همچنین از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و جهت ارائه نظرات و پیشنهادها خود از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی و یا شماره تلفن ۰۷۶۲۱۸۲۵۹۶۴ اقدام کنند.

 

نظر شما