جهانبخش:

بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس تفاوت‌های آشکار زیادی با سال‌های قبل دارد

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۷:۵۳:۱۳
کد خبر: ۸۲۰۲۷۷
بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس تفاوت‌های آشکار زیادی با سال‌های قبل دارد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس گفت: بودجه پیشنهادی سال 98 شهرداری بندرعباس تفاوت‌های آشکار زیادی با بودجه‌ سال‌های گذشته دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ محمد مهدی جهانبخش در یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که با موضوع بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 100 ساعت کار کارشناسی و جلسات متعدد بررسی در سطح معاونین شهرداری، مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری 10 جلسه کمیسیون در شورای اسلامی شهر با موضوع بررسی این لایحه پیشنهادی، افزود: بودجه سال آینده شهرداری بندرعباس تفاوت‌های آشکار زیادی با بودجه‌های قبلی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌ انسانی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهیه و تدون برنامه راهبردی شهر بوده است، گفت: تهیه و تدوین این برنامه از سال گذشته شروع شده و اکنون به اتمام رسیده است.

جهانبخش تصریح کرد: لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری بندرعباس که از افزایش 42 درصدی نیز برخوردار است، بر اساس برنامه راهبردی عملیاتی تدوین شده است.

وی گفت: یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی بودجه 98 شهرداری بندرعباس، استفاده از نرم‌افزار واحد حسابداری و جدیت در خزانه‌داری مرکزی شهرداری هستیم و از سال آینده بودجه سازمان‌ها و مناطق شهرداری مجزا نخواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: بر همین اساس، حقوق و دستمزد بخش‌های مختلف به صورت همزمان و با نظم قابل توجهی پرداخت می‌شود.

جهانبخش با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته و مزایای تدوین برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی شهر، بیان کرد: در این پروژه با بررسی اسناد مختلف عملیاتی موضعی و موضوعی بندرعباس و سایر کلان شهرها، شاخص های عملیاتی شهرداری بندرعباس استخراج شده است.

دلیل اصلی شاخص ها در برنامه راهبردی کمی نمودن مشاهدات و خصوصیات یک پروژه می باشد. معاون شهردار بندرعباس عنوان کرد: بر این اساس، ۵۴ شاخص عملیاتی برای کنترل و تبدیل راهبردها به عبارت های عملیاتی و ۲۳۸ شاخص کمی به منظور کنترل خروجی طرح ها استخراج شد و این شاخص ها محدود به شاخص های فعلی نبوده و برای افق ۵ ساله شهرداری بندرعباس(سال ۱۴۰۲) ارائه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهردرای بندرعباس گفت: دو هزار و 650 میلیارد ریال، یعنی 32 درصد بودجه پیشنهادی به بخش جاری و 68 درصد، معادل پنج هزار و 750 میلیارد ریال به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، لایحه پیشنهادی بودجه سال 98 شهرداری بندرعباس پس از حدود چهار روز بررسی در صحن علنی شورای اسلامی شهر که از دیروز(یکشنبه) آغاز شده است، به تصویب خواهد رسید.

 

نظر شما