ساماندهی مسیر گردشگری موزه باز لنج سازی گوران قشم

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۸:۰۶
کد خبر: ۸۲۰۴۷۰
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از طراحی مسیر موزه باز لنج سازی روستای گوران به منظور تسهیل در تردد و دسترسی بازدیدکنندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛طاهره شهرکی با اشاره به جایگاه منحصربفرد جزیره قشم در صنعت لنج سازی و دریانوردی اظهار داشت: لنج سازی، میراث شاخص ایرانیان در خلیج فارس است و قشم در این حوزه از موقعیتی ممتاز برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم قرارگیری صنعت لنج سازی به عنوان بزرگترین هنر دستی جهان در چرخه گردشگری جزیره قشم گفت: در طراحی موزه باز روستای گوران، تعیین مسیرهای گردشگری، تابلوهای اطلاع رسانی و هدایت کننده، مبلمان و کیوسک اطلاع رسانی مورد توجه قرار گرفته تا عبور و مرور گردشگران به آسانی صورت گیرد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر مهارت اهالی روستاهای لافت، پی پشت و گوران در ساخت انواع لنج های بادبانی در جزیره اذعان کرد و افزود: روستای گوران در ساحل شمالی جزیره قشم با داشتن ارتباطی دیرینه با بندر کنگ در زمینه این صنعت، دارای کارگاه های متعدد لنج سازی است.

یادآور می شود، مجموعه "موزه باز دریانوردی سنتی گوران" از بیستم اسفند ماه 96 در قالب برگزاری تورهای آشنایی با دانش دریانوردی و لنج سازی و آموزش شیوه های صید و صیادی در روستای گوران جزیره قشم، آغاز به کار کرده و مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز