پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از یکهزار و ۴۰۰ طرح در هرمزگان

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۷:۵۹:۳۵
کد خبر: ۸۲۰۷۵۲
پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از یکهزار و ۴۰۰ طرح در هرمزگان
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه در 11 ماهه امسال بیش از 2 هزار و 600 طرح مشاغل خانگی به بانکهای استان معرفی شده، گفت: به یکهزار و 469 طرح مبلغ 12 میلیارد و 252 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مهندس سلیمی اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال تسهیلات به مابقی طرحها پرداخت می شود. 

وی افزود: 19 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل اعتبار سال 97 به مشاغل خانگی ابلاغ شده که 18 میلیارد و 100 میلیون تومان آن تاکنون تخصیص داده شده است.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین برای مشاغل خانگی، کسب و کارهای خرد و خوداشتغالی، از محل بند "د" تبصره 16 قانون بودجه 97 برای نهادهای حمایتی و کمیته امداد و منابع داخلی صندوق کارآفرینی امید، مبلغ بیش از 104 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده که بیش از 97 میلیارد آن برای اشتغال شش هزار و 798 نفر تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: از مبلغ تخصیصی حدود 77 میلیارد آن پرداخت شده است.

کسب و کار و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازار شوند و در زمره یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین بخش های اقتصادی جوامع به شمار می رود.

 

 

نظر شما