مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش :

فاز اول مادکوش در بهار ۹۸ به بهره برداری می رسد

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۸:۰۵:۵۵
کد خبر: ۸۲۱۷۵۳
فاز اول مادکوش در بهار ۹۸ به بهره برداری می رسد
مدیرعامل شرکت گندله سازی مادکوش گفت : احداث فاز اول این مجتمع از ابتدای سال 1392شروع و طبق برنامه در بهار 1398 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علیرضا صمدی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ، افزود : احداث فاز اول این مجتمع با ظرفیت 5/2میلیون تُن گندله در سال در بهار 1398 به بهره برداری می رسد .

صمدی ادامه داد : شرکت مادکوش از زیر مجموعه های گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش ، بعنوان یک شرکت   100 در صد خصوصی در سال 1384 تاسیس شد .

وی عنوان کرد : شرکت گندله سازی مادکوش در راستای توسعه پایدار صنعت فولاد و تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت ، احداث یک کارخانه گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون تُن را در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس واقع در بندرعباس ، در برنامه کاری خود قرار داد.

این مسئول با بیان اینکه هر فاز کارخانه در ابتدا برای تولید 5/2 میلیون تُن گندله در سال طراحی شده است ، بیان داشت : با اصلاحات و تغییرات اعمال شده در تجهیزات و فرایند کارخانه ، ظرفیت هر یک از خطوط تولید حداقل به سه میلیون تُن در سال افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مادکوش با اشاره به اینکه تکنولوژی گندله سازی مادکوش روش آلیس چالمرز است و تجهیزات اساسی کارخانه از برندهای مطرح جهانی تامین شده اضافه کرد : همزمان با اجرای فاز اول تمامی زیر ساختهای  مشترک بین دو فاز نیز ساخته شده است .

وی گفت : با توجه به طراحی در نظر گرفته شده در خط تولید این کارخانه، امکان ورود کنسانتره های مختلف (هماتیت و مگنتیت)و با دانه بندی های متفاوت از دیگر ویژگی های این خط است.

صمدی تصریح کرد : با راه اندازی فاز اول این مجتمع حدود 350 نفر بصورت مستقیم و  2000نفر بطور غیر مستقیم مشغول در این کارخانه مشغول به فعالیت می شوند .

به گفته وی هدف این گروه سرمایه گذاری تکمیل زنجیره فولاد از تولید کنسانتره تا تولید فولاد می باشد که مطالعات و برنامه ریزی های لازم در این خصوص محقق و اقدامات لازم نیز در حال انجام است.

مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیشگام بودن این مجتمع مدیون پیگیربودن مدیران آن است، اظهار داشت : این مجتمع دیدگاه خاص در سرمایه گذاری خود دارد و تجهیزات مورد نیاز را با بالاترین کیفیت خریداری کرده است .

وی درخصوص تامین مواد اولیه گفت : بدلیل محدود بودن  واردات به لحاظ تبادل مالی و همچنین حمایت از تولید ملی  تامین مواد اولیه تنها از داخل کشور انجام می گیرد .

خبرنگار ؛ جمیله دبیری نیا

 

نظر شما