جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اعلام کرد:

کشف ۳۰۴ دستگاه خودروی مسروقه در هرمزگان

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۸:۲۳:۳۳
کد خبر: ۸۲۳۵۹۹
کشف ۳۰۴ دستگاه خودروی مسروقه در هرمزگان
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و انهدام ۶ باند حرفه ای سارقان خودرو و کشف و شناسایی ۳۰۴ دستگاه خودروی مسروقه از ابتدای سال جاری تا کنون در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، عباسعلی بهدانی‌فرد در تشریح این خبر اظهار داشت: درپی وقوع سرقت‌های سریالی خودرو در سطح استان، شناسایی و دستگیری سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان هرمزگان قرار گرفت.

وی افزود: با رصد افراد سابقه‌دار، بازید صحنه‌های سرقت و بررسی چگونگی پیدایش برخی خودروهای مسروقه و نهایتاً با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیسی، از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۶ باند حرفه‌ای سارقان خودرو شناسایی و منهدم شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۳۰۴ دستگاه خودرو مسروقه را کشف و ۱۵۹ نفر سارق را در این زمینه دستگیر کرده‌اند.

بهدانی‌فرد با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد خودروهای مسروقه در سال جاری توسط مأموران کشف شده است، گفت: بلافاصله پس از شناسایی و دعوت از مالباختگان، تحویل آنان شده است.

وی با اشاره به دستگیری ۱۳ سارق خودرو طی اسفند ماه سال‌جاری، تصریح کرد: طی این بازه زمانی ۲۵ دستگاه خودرو مسروقه با تلاش مأموران کشف و تحویل مالکان شده است.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار داشت: از میان جرایم علیه اموال، «سرقت خودرو» و «سرقت لوازم خودرو» از جمله سرقت‌های رایج در سطح کشور بوده و دارای اهمیت ویژه‌ای است و آمارها حاکی از آن است که سرقت لوازم اتومبیل به دلیل سهولت در سرقت در مقایسه با سرقت خودِ اتومبیل به مراتب بیشتر رخ می‌دهد که معمولاً این نمونه سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

بهدانی‌فرد خاطر نشان کرد: سارقان حرفه‌ای خودرو، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل قطع سیستم هشداردهنده، بازکردن درب خودرو و قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش خودرو می‌کنند و خودروهایی که توسط این سارقان مورد سرقت قرار می‌گیرند، معمولاً به سختی کشف می‌شوند.

وی در خصوص سرقت لوازم خودرو، از آن به عنوان پرشمارترین جرم در کشور نام برد و گفت: وقوع این نوع سرقت‌ها با خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو کاملاً در ارتباط می‌باشد و آنچه که ادامه فعالیت مجرمانه سارقان لوازم خودرو را تضمین می‌کند، خرید اموال مسروقه توسط افراد مالخر است.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان که در سال ۹۷ همکاری خوبی با پلیس داشته‌اند، افزود: در روزهای پایانی سال به سبب اینکه طمع سارقان به سرقت منزل و اشیاء بیشتر می‌شود از شهروندان انتظار می‌رود ضمن مراقبت از اموال و اشیاء خود، هرگونه موارد مشکوک را سریعاً با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز