دکتر همتی در بازدید از خورها و مسیل های بندرعباس:

مردم توصیه های ایمنی را رعایت کنند/ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های هرمزگان در آمادگی کامل است

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۴۰:۲۵
کد خبر: ۸۳۳۳۳۱
مردم توصیه های ایمنی را رعایت کنند/ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های هرمزگان در آمادگی کامل است
استاندار هرمزگان گفت: مردم با رعایت توصیه های ایمنی نقش موثری در کاهش خسارت های مادی و پیشگیری از خسارت جانی در مواقع بحرانی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،دکتر فریدون همتی در بازدید از خورها و مسیل های بندرعباس، نقش مردم در کاهش خسارات احتمالی حوادث را پررنگ دانست و بیان داشت: مردم استان باید همکاری لازم را در صورت بروز شرایط بحرانی با متولیان امر داشته باشند تا بتوان خسارات احتمالی را مدیریت کرد و کاهش داد.

وی با بیان اینکه هرمزگانی ها از دنبال کردن اخبار غیر معتبر پرهیز کنند، اظهار داشت: در زمان بروز حوادث و یا احتمال آن، بازار شایعات گرم می شود به همین منظور مردم باید اخبار را از طریق صدا و سیما و رسانه های معتبر پیگیری کنند و هر خبر بی اعتبار که در فضای مجازی منتشر می شود را باور نکنند.

استاندار هرمزگان از آماده باش ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت: تمامی امکانات و تجهیزات استان اعم از خصوصی و دولتی به صورت آماده باش برای مقابله با هر حادثه احتمالی در آمده اند.

وی با بیان اینکه لایروبی مسیل ها، رودخانه ها و خورهای استان که احتمال سیلابی شدن دارند در دست اجراست، افزود: به منظور کاهش خسارات احتمالی عملیات اجرایی لایروبی مناطقی که احتمال سیلابی شدن دارند مانند مسیل ها، خورها و رودخانه ها در حال انجام است و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

وی به ورود سامانه بارشی به استان اشاره کرد و گفت: با ورود سامانه بارشی به استان به ویژه شرق هرمزگان تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هر حادثه ای اندیشده شده است و در این خصوص مردم نیز باید به توصیه های ایمنی توجه کنند.

همتی از مردم خواست که از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم افرادی که در مناطقی در حریم رودخانه و خورها خانه دارند به منظور رعایت ایمنی با ستاد بحران همکاری کامل را انجام دهند.

وی از تعطیلی مدارس شرق استان طی دو روز آتی خبر داد و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی با ورود سامانه بارشی به استان مدارس شرق هرمزگان که بیشتر در معرض بارش بارنگی هستند در دو روز آینده ( شنبه و یکشنبه) تعطیل هستند و تعطیلی مدارس بندرعباس نیز در دست بررسی است و در صورت لزوم اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز