بارش شدید باران

عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی را متوقف کرد

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۸:۵۰:۳۲
کد خبر: ۸۳۳۷۳۲
عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی را متوقف کرد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به دنبال بارش باران و وزش شدید باد، عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی از ساعتی پیش متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، الله مراد عفیفی پور اظهار داشت: تمام تمهیدات لازم برای مواجه با هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارش شدید باران اتخاذ شده و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: عملیات بندری تا بهبود شرایط جوی و فراهم بودن استانداردهای ایمنی لازم برای انجام عملیات، متوقف است.
بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43 درصد عملیات جا به جایی فرآورده های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
به دنبال بارش شدید باران در اقصی نقاط استان هرمزگان که از روز شنبه 24 فروردین ماه آغاز شده، تمام استان در آماده باش کامل هستند.
سامانه بارشی از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح شنبه وارد استان هرمزگان شد و اولین بارش نیز ساعت 10 و 30 دقیقه در غرب، شمال و مرکز استان اتفاق افتاد.
یشترین بارش ها مربوبط به شهرستان های بستک و خمیر در غرب هرمزگان، بشاگرد در شرق و حاجی آباد(سرچاهان) در شمال و سیاهو، فین، سرزه خارو در مرکز استان است.
مدارس و مراکز آموزشی هرمزگان در روز شنبه به دلیل بارش باران و اخطاریه های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی شدید معابر تعطیل بود و فردا یکشنبه نیز مدارس برخی از شهرستان های استان از سوی ستاد مدیریت بحران هرمزگان تعطیل اعلام شده است. 
شدت بارش شامگاه شنبه موجب قطع ارتباط برخی محورهای مواصلاتی هرمزگان و قطع برق برخی روستاها در منطقه شرق شده است.
طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش ها تا ظهر فردا در هرمزگان ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز