استاندار هرمزگان در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان:

هرمزگان دارای مجموعه‌ ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۸:۱۱:۳۱
کد خبر: ۸۳۴۷۰۸
هرمزگان دارای مجموعه‌ ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است
استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان دارای مجموعه‌ ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان با تأکید بر اینکه اراده دولت بر تلاش بیشتر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در راستای توسعه همکاری های مشترک با سرمایه گذاران بخش خصوصی طراحی و به اجرا در آمده است.

وی بیان داشت: در استان هرمزگان با ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری، شرایط را جهت تسهیل امور سرمایه گذاران فراهم کرده ایم.

استاندار هرمزگان افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی و اجرایی در هرمزگان در کنار یکدیگر در تلاش هستند تا فضای متفاوت و مناسبی را جهت بهبود کسب و کار در این استان ایجاد نمایند.

همتی اظهار داشت: در هرمزگان تلاش می کنیم تا با توجه به ظرفیت های عظیم این استان، شرایطی را ایجاد نماییم که سرمایه گذاران این استان را برای فعالیت انتخاب کنند.

استاندار هرمزگان افزود: این همایش با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی درحال برگزاری است که نوید اتفاقات مهمی را در استان خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی این همایش‌ها و گفت و‌گو ها موجب توسعه‌ی اقتصادی در راستای این شعار خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: استان ما با ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گامی بزرگ در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری برداشته است و فضای متفاوت و مناسبی برای کسب و‌کار در استان فراهم است و این تلاش‌ها همه در ر استای انتخاب هرمزگان به عنوان هدف سرمایه‌گذاری است.

همتی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه ‌ی هرمز باعث حضور خطوط کشتیرانی بین المللی شده است که به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.

وی ادامه داد: فراوانی انرژی نفت و گاز و همچنین وجود پالایشگاه های مهم در استان،این سرزمین را به عنوان استانی پر ظرفیت معرفی می‌کند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مناطق ویژه و آزاد و‌همچنین وجود صنایع بزرگ و کوچک و وجود ۵منطقه‌ی ویژه در استان از دیگر مزیت های استان است.

وی گفت: قصد داریم ظرفیت تولید فولاد را به ۱۰میلیون تن در سال افزایش دهیم و استان را به عنوان قطب فولاد کشور معرفی کنیم.

همتی افزود: تعداد قابل توجهی از کشتی های تجاری از مجاورت آب‌های کشور ایران می‌گذرد که تامین سوخت این کشتی ‌ها و مایحتاح کارکنان آن‌ها زمینه‌ی مناسبی برای رونق تولید در استان خواهد بود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: کشاورزی یکی دیگر از حوزه‌های پر ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان است، در بخش شیلات با توجه به ظرفیت تولید میگو در استان به این بخش توجه ویژه شده است و قصد داریم تا پایان برنامه ششم، ۱۰۰هزار تن تولید میگو داشته باشیم و در دریا حدود ۱۴۰ هزار تن ظرفیت شناسی محیط پرورش ماهی را انجام داده‌ایم که اقدامی مهم تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت ۲میلیون تن برای تولید پودر ماهی در استان موجود است و فرصت خوب سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

همتی گفت: وجود گردشگران داخلی و خارجی در استان در فصل‌های پاییز و بهار گواه فرصت خوب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در استان هرمزگان است . ایجاد دهکده‌‌های گردشگری در جزایر استان از برنامه‌های پیش رو  و دف‌گذاری ما در بخش گردشگری استان است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ترانزیت کالا و استقرار استان در جاده‌ی ابریشم این استان را در بحث ترانزیت کالا مطرح ساخته است و زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری سودآور ایجاد ساخته است.

وی گفت: نزدیک به ۶۰ درصد صادرات کشور از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر استان صورت می‌گیرد.

همتی خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری با رویکرد جذب گردشگر ، جذب ۱۰میلیون گردشگر را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری در این بخش امری ضروری و قطعا سودآور خواهد بود.

استاندار هرمزگان افزود: در  این استان فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده است و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در ادارات سرگردان نخواهد شد و در ر استای تامین امنیت سرمایه‌گذاران تمامی اعضای دولت در استان و مقامات استانی از سرمایه‌گذار حمایت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همه‌ی مدیران ماموریت دارند در فرآیند صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری همکاری لازم را انجام دهند و تسهیل در امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

همتی تصریح کرد: هرمزگان مجموعه‌ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است که در پنل‌های تخصصی این همایش به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: چشم انداز ما فقط همایش دو روزه نبوده است و این همایش پنجره‌ای برای ارتباط با سرمایه‌گذاران  خارجی و داخلی در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان است.

وی گفت: هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، یکی از استان های توانمند ایران اسلامی است که با وجود ظرفیت های مختلف موجود، می تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد.

همتی امتیازات و ظرفیت های جذب سرمایه در هرمزگان را اینگونه برشمرد؛ واقع شدن در کنار تنگه هرمز، وجود سواحل مکران به عنوان دروازه طلایی اتصال به اقتصاد جهانی، وجود 14 جزیره، 17 منطقه نمونه گردشگری، ذخایر بزرگ نفت و گاز، خط لوله صلح با طول 600 کیلومتر به عنوان یک مزیت نسبی تامین انرژی، پالایشگاه نفت بندر عباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان از مزیت های بخش های انرژی استان، فولاد با ظرفت هدف گذاری 10 میلیون تن در سال و فرصت های بالادستی و پایین دستی در صنایع فولاد و آلومینیوم و موقعیت ویژه بندر شهید رجایی برای ایجاد مخازن سوخت و سوخت رسانی.

وی افزود: برنامه ما برای توسعه پالایشگاه ها برای جلوگیری از فروش نفت خام از مزیت های استان برای جذب سرمایه گذاری است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: بانکرینگ سوخت در حوزه خلیج فارس و دریای عمان برای سوخت رسانی به خطوط بین المللی کشتیرانی و انجام تعمیرات و ارائه خدمات عرصه بزرگی برای جذب سرمایه گذاری است.

همتی افزود: کشاورزی نیز یکی دیگر از ظرفیت های سرمایه گذاری استان است که پیارم حاجی آباد که ثبت جهانی شده، نارنگی  سیاهو، سیر بشاگرد ، انبه میناب ،لیموی رودان از ظرفیت کشاورزی استان است.

وی گفت: در استان 300 هزار هکتار زمین قابل کشاورزی داریم که اکنون 156 هزار هکتار آن مورد استفاده در کشاورزی است که  76 هزار باغ و بقیه زراعی است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: 51 بندر صیادی و گردشگری از دیگر عرصه های سرمایه گذاری در استان است و ظرفیت های فراوان نیز در زمینه گردشگری تعیین شده است.

 

نظر شما