کارنامه بنادر و دریانوردی هرمزگان در سال ۹۷ به روایت آمار و ارقام؛

تخلیه و بارگیری ۹۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی/انجام ۱۹ میلیون نفر سفر در پایتخت سفرهای دریایی ایران/ صادرات غیرنفتی از ۳۶ میلیون تن فراتر رفت

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۹:۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۳۵۲۰۶
تخلیه و بارگیری ۹۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی/انجام ۱۹ میلیون نفر سفر در پایتخت سفرهای دریایی ایران/ صادرات غیرنفتی از ۳۶ میلیون تن فراتر رفت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۹۰ میلیون تن انواع کالا در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری این استان و انجام ۱۹ میلیون نفر سفر در پایتخت سفرهای دریایی ایران طی سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، "اله مراد عفیفی پور" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی دوازده ماهه سال ۹۷ اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری ۷۲ بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان محسوب می شود.

وی افزود: طی سال گذشته، در مجموع ۹۰ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۷۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، ۵۷ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۶۰۷ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۲ میلیون و ۶۳۳  هزار و ۱۷۱ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

کاهش ۴۶ درصدی واردات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: همچنین پنج میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۸۵ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر این استان شد که نشانگر کاهش ۴۶ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است.

صادرات غیرنفتی از ۳۶ میلیون تن فراتر رفت

عفیفی پور همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال گذشته را ۳۶ میلیون و ۱۹۳ هزار تن اعلام کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: طی دوازده ماهه سال گذشته، حجم کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این استان از هشت میلیون تن فراتر رفت.

ترانزیت غیرنفتی به رقم ۴,۲ میلیون رسید

به گفته وی، بالغ بر دو میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۳۰ تن کالای غیرنفتی، ترانشیپ و چهار میلیون و۲۳۷ هزار و ۸۳۹ تن از اینگونه کالاها ترانزیت شده است.

ترانزیت ۴۵ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ۴۵هزار و ۶۹۱ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه ها و بنادر این استان طی سال گذشته خبر داد.

صادرات ۱۱,۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی

این مقام مسئول حجم صادرات غیرنفتی طی دوازده ماهه سال ۹۷ را ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۲۷۶ تن اعلام کرد. 

تخلیه و بارگیری کانتینر به مرز ۱,۵میلیونTEU رسید

عفیفی پور با اشاره به عملکرد بنادر این استان در زمینه عملیات جابجایی کانتینر گفت: طی دوازده ماهه سال گذشته، یک میلیون و۵۹۷ هزار و ۱۷ TEU کانتینر در استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که بخش عمده آن مربوط به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور بوده است.

تردد ۶۶ هزار فروند شناور با رشد ۹,۴ درصدی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۶۶ هزار و ۱۲۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، چهارهزار و ۸۰۴ فروند کشتی بالای هزار تن و ۶۱ هزار و ۳۲۰ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر تجاری استان، زیر هزار تن وزن داشته اند.

وی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر این استان، گفت: پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع ۹,۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ثبت ۱۹ میلیون نفر سفر طی ۱۲ ماه

عفیفی پور با اشاره به تثبیت جایگاه این استان در افکار عمومی به عنوان "پایتخت مسافرت ها و گردشگری دریایی ایران"، گفت: طی دوازده ماهه سال گذشته، ۱۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۷ نفرسفر خدمات جابجایی مسافران و گردشگران دریایی در بنادر مسافری، چند منظوره و اسکله های گردشگری این استان انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز