تولید ۷۰ هزار تن بریکت گرم در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۱:۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۳۷۴۱۲
از ابتدای سال تاکنون تولید بریکت گرم در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس ۷۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ مدیرعامل کارخانه صبافولاد خلیج فارس  گفت امسال بیش از۷۰هزارتن بریکت گرم دراین کارخانه تولید شد.

مرتضی یزد خواستی افزود: بریکت گرم محصول استراتژیک در تولید و صادرات فولاد است.وی گفت: ماندگاری بالا، مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از محصول تولید شده در این کارخانه صادر می‌شود.مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: امسال محموله بریکت گرم به وزن ۳۵ هزار تن به ارزش ۸ میلیون دلار از بندر شهید رجایی به مقصد کشور‌های اروپایی صادر شد.

مرتضی یزد خواستی افزود: پارسال نیز بیش از ۵۰۰ هزار تن بریکت گرم به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از این کارخانه به مقصد کشور‌های اروپایی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شد.وی گفت: کاهش هزینه بیمه و حمل و نقل آسان از مهمترین ویژگی‌های صادارتی بریکت گرم است.وی افزود: تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

مدیرعامل کارخانه صبا فولاد خلیج فارس گفت: تنها سه کشور در خاورمیانه و ۹ کشور در جهان قادر به تولید بریکت گرم هستند.مرتضی یزد خواستی افزود: ظرفیت تولید بریکت گرم در این کارخانه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که تا پایان سال ۱۳۹۹ به این هدف خواهیم رسید.

کارخانه صبا فولاد خلیج فارس در 13 کیلومتری غرب بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس قرار دارد.

 

 

نظر شما