مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد :

اولین جشنواره موسیقی سنتی هرمزگان

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۹:۴۹:۵۳
کد خبر: ۸۳۸۲۵۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری بمناسبت نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس گفت : در این مراسم اولین جشنواره موسیقی سنتی هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر رضا کمالی زرکانی  افزود : در راستای اعلام نام خلیج فارس به مرزهای خارج از کشور رسانه های از کشور های چین ، فرانسه ، لبنان و ... در این مراسم حضور دارند.

وی با بیان اینکه هنر با تار و پود زندگی مردم هرمزگان عجین شده است ، تصریح کرد: اولین جشنواره آوازهای صیادی در بندر کنگ برگزار می شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: اولین جشنواره تجسمی محیطی در شهرهای  ابوموسی ، سیریک، رودان ، بندر لنگه، پارسیان ، بستک ، هرمز ، بندرعباس برگزار می شود.

کمالی زرکانی ابراز داشت: اولین جشنواره مونولوگ کشوری  در حاجی آباد ، اولین جشنواره شعر خلیج فارس در میناب ،چهارمین جشنواره منطقه ای مد و لباس خلیج فارس، رونمایی از جواهرات طرح خلیج فارس ،اولین جشنواره آوازهای صیادی در بندر کنگ و... از جمله برنامه های روز ملی خلیج فارس است .

این مسئول عنوان کرد : 344 اثر در بخش عکاسی با موبایل از تهران ، خوزستان ، گیلان ، هرمزگان و در زمینه عکاسی حرفه ای 904 اثر از آذربایجان، فارس ، تهران ، بوشهر ، هرمزگان و ...  اثر ارسال شده است  که از این تعداد 42 اثر از 23 هنرمند انتخاب شده است .

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه شعر کلاسیک 324 اثر از 81 شاعر ، در شعر سفید 71 شاعر با 274 اثر ،در بخش خلیج فارس 51 شرکت کننده با 204 اثر از این تعداد آثار 40 اثر به بخش نهایی راه یافت.

وی با بیان اینکه هرمزگان در زمینه مد و لباس در کشور سرآمد است ، ادامه داد : در چهارمین جشنواره منطقه ای مد و لباس بدلیل اشتراکات فرهنگی  از بوشهر ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، جنوب کرمان ، فارس ، هرمزگان 150  اثر در بخش های مختلف نمایش داده می شود .

WhatsApp Image 2019-04-24 at 2.00.58 PM

کمالی افزود : پیرو نشاط اجتماعی علیرغم اینکه فراخوان جشنواره موسیقی دیر داده شد 102 اثر در بخش سنتی و پاپ ، تک نوازی از استان هرمزگان و همچنین 63 گروه موسیقی در هرمزگان اعلام آمادگی کردند.

وی  تصریح کرد: پذیرفته شدگان در جشنواره موسیقی 28 گروه و 12 تک نوازی از  هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان ،بوشهر  ، فارس ، خراسان رضوی، کردستان اجرا دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: با استقبال بسیار خوب در زمینه موسیقی ترغیب به برگزاری

جشنواره موسیقی کشوری در نیمه دوم سال در هرمزگان شدیم  .

وی در پایان گفت :  جهت نظم دهی بیشتر به مراسم روز خلیج فارس  بلیط هایی به مبلغ 20 و 10 هزار تومان از طریق سایت موزیکا به فروش میرسد .

شایان ذکر است نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس در روز دهم اردیبهشت ماه در تالار شهید آوینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز